Köpråd klocka

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av James031, 20 maj 2022.

  1. James031

    James031 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena letar klocka. Behöver inga jättebra träningsfunktioner. Men stegräknare och lite så kan va skoj. Vill ha den snygg(inte se ut som en Fenix) och hyfsat diskret vardagsklocka med bra batteri. Kunna svara i telefon, svara på what's up, byta låt på Spotify, betala i affär.
    Någon som har tips. Har en OnePlus 9pro
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    332
    Amazfit gtr2 verkar som ett stilrent steg upp från vanliga träningsband,
    "inga jättebra träningsfunktioner", ingen nfc-payment men bra batteritid och hyfsad support för notifikationer och kanske tom skippa låt i spotify.

    Samsung Galaxy watch 4 har i teorin allt med wearos 3, google/samsung pay osv utom bra batteritid.
    Notifikationer funkar, förutom för work profile som samsung gjort eget och bara har för samsungtelefoner,
    men det är nog bara google messages som egentligen har kvar stöd för wearos integration på riktigt.
    Facebook, instagram, twitter verkar inte jobba för stöd för en klocka,
    däremot kan man för tex whatsapp installera själva appen i klockan och lite klumpigt svara direkt där.
    Spotify finns dock som app och bör tom kunna fungera offline.
    Samsung har 1000:- rabatt, men jag måste varna för deras trade-insystem då jag själv försökte köpa en klocka från webhallen men fastnade i minst 3 formulär som direkt hindrade mig från att fullfölja en ansökan... Så kolla på de butiker som istället försöker matcha priset utan trade-in.

    Tittade senast på Huawei GT2 pro billigt på amazon om man vill ha titan och safirglas,
    den kan nog kontrollera spotify och visa tiden, men blir nog mer som en digital vanlig klocka.
    Tyvärr kan den nog inte visa tiden om du inte också sideloadar en apk från en kinesisk server och ger den rätt att ringa samtal...

    Ett tips är att starta med något liknande mi band vilket kan ge dig alla funktioner utom kanske nfc payment mycket billigare och diskret och snyggt beroende på smak så kan du prova på vad du har för behov.
    Det du förlorar jämfört med ovan är främst GPS, svara på mess/telefon och klockutseendet.

    Jag letar själv efter något att ersätta mi band och lutar nog ändå åt att rätt proprietär smartklocka med rätt funktioner i batteritid och smidighet nog slår allt google kan komma med, problemet är då att man får vad man köper och bara vissa av märkena råkar ha 'rätt' funktioner eller lite stöd för hack.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kommer nog behöva antingen en Garmin eller Wear OS-klocka om du skall kunna betala med NFC.

    Galaxy Watch 4 classic eller active? Dock får man räkna med 2 dagar batteritid med dem.
     
  5. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Vad köpte du?
     
  6. James031

    James031 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Inte någon än:) letar fortfarande efter någon som passar mig. Fitbit sense verkar ha allt jag söker men gillar inte designen på klockan
     
  7. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 199
    Mottagna gillanden:
    1 381
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Ryktas att en Fitbit Versa 4 och Fitbit Sense 2 ska komma, kanske dessa passar bättre?
    Kolla även så din bank har stöd för Fitbit Pay.
    Kör själv en Versa 3 och är nöjd, inväntar nya modellerna för eventuell uppgradering.
     
    bernard gillar detta.