Köpråd ny mobiltelefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av papinho, 19 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hej alla.

Efter ha sålt min ZTE Blade är jag ute efter en ny android-lur. Jag har på senare tid kollat på SGS (1) som MM säljer för 2222:-. Självklart är det mycket bra pris för sådan lur men hur länge tror ni den kommer hänga med i.o.m att det släpps dual-core lurar på löpande band idag? Har även kikat på Optimus 2x(ja, den med barnsjukdomar) men efter ha läst om att den hade problem så tror jag inte jag vågar lägga vantarna på en. Självklart lär inte stock rom köras men är ändå rädd att få problem med den och jag är inte ute efter fler lurar med problem. Min budget ligger på max 3000:-

Vad ska jag ha mobil för? Spela, kolla film då och då, SMS:a och självklart ringa. Det som är viktig för mig är att den ska ha bra samtalskvalite. Har märkt att flera tillverkare glömmer att det är en mobiltelefon också som man ska prata med.

Hit me.

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror det är de två mest intressant alternativen i dagsläget, defy kanske även är värd att fundera över om du värderar hållbarhet. Skulle verkligen undersöka noga hur bra o2x fungerar med custom roms om du ändå ska köra det då jag tror du får svårt att hitta något bättre ur prestandasynvinkel, den har ju trots allt cm7 stöd.

Den där xiaomi phone ska väl även komma om någon månad och kanske kan vara ett bra alternativ om läget inte är akut.

3. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jo precis, defy är tyvärr inget alternativ då jag kan få SGS billigare och den känns lite vassare prestandamässigt. Angående Optimus 2X så är jag rädd för att den ska ha hårdvaru-fel också. Nu vet jag inte vad som orsakar omstarter, varm telefon och många problem med luren det känns inte särskilt lockande då det kommer klagomål om luren på löpande band, eller vad tycker du?

Gällande Xiami phone så var den ett alternativ men det är inte säkert att den släpps i Sverige. Visst den kan vara ett alternativ men importera gör jag inte då jag vill inte strula med garanti och skicka luren andra sidan jorden för att få den reparerad eller dylikt, så det känns inte som ett alternativ just nu.

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Ska inte påstå att jag är nog påläst om dessa lurar för att ge direkta råd, utan mer bara mina egna tankar.

Har inte läst särskilt mycket om o2x, hade fått för mig att det var mestadels strul med mjukvaran som orsakade alla problem och att de flesta helt enkelt inte ville flasha och dona, eftersom jag med största sannolikhet skulle skickat in en custom rom iaf skulle det inte ha varit någon dealbreaker, så länge de custom roms så finns att tillgå lirar helt ok på luren. Men om det även är vanligt med hårdvaruproblem så blir det direkt mycket svårare, och då kanske SGS är ett bättre alternativ beroende på hur vanliga och allvarliga problemen är med o2x.

Sen är väl SGS även snäppet billigare? Svårt val faktiskt...

5. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Har själv inga problem med min O2X, skulle nog säga att majoriteten inte har haft problem med sina telefoner.

6. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Själv skulle jag vilja säga tvärtom, majoriteten har problem med luren och det är faktiskt ganska sällsynt med personer som INTE har problem med den. En polare har en och han har flera gånger lämnat in den på service. Får vänta och se om problemen förbättras eller försämras med 2.3 som LG utlovar snart.

7. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

De personer som har problem låter oftast mer och skapar trådar, jämfört med de som inte har några problem och är mycket nöjda. Men det är ditt call i slutet ändå.

8. Snorken19

Snorken19 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag skulle ha köpt en Nexus S :P Just me

9. larsolof

larsolof Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad sägs om xperia neo? Ligger inom din budget också..

10. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

nja, känns som Galaxy S är bättre. Bättre kamera, minneskortsplats, Super Amoled m.m det enda som är bra med Nexus är uppdateringarna men dessa kan man leva utan om man rootar och stoppar in Custom rom i en annan lur t.ex :)

har kikat på den, dock så finns det knappt någon community för den som fixar custom roms och så har den för lite internminne 320 mb :/

11. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Du verkar ju redan ha bestämt dig för en Galaxy S :-P

12. Paralyze

Paralyze Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

13. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Nästan :P har mailat MM och om de har kvar SGS så köper jag en för 2222:-

Överstiger tyvärr min budget ;)

14. goofie

goofie Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade en optimus 2x och det är en jäkligt bra lur för pengarna. lägger man in en bra rom och klockar lite så kan den lätt slåss mot galaxy s2 och vad gäller byggkvalite och material så påminner den en del om iphone4 fast robustare och skönare (tycker jag)

15. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

hmm ja synd att MM har åter valt att höja priset på SGS. Avaktar yttligare för att se om det kommer bra erbjudande :)

16. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

The fuck...satt och kollade på TV och MM fortsätter visa SGS för 2222:- , när jag mailade de idag så påstod de att de har bytt pris till 2590:-. Får man göra så? Falsk marknadsföring?

17. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis som Larss00n80 har jag inte heller haft några problem med omstarter under mina ca tre veckor som ägare av en O2X min brorsa har haft ett fel med sin under samma tid och det var att den hängde sig men det vara bara att plocka ut batteriet. Telefonen hade då varit igång tre veckor utan omstart. (Vet dock inte hur pass bra han vårdar sin telefon).

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.