Köpråd - prisvärd telefon vr-vänlig och funkar ur lådan

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Picklejam, 19 okt 2016.

  1. Picklejam

    Picklejam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hello Swedroid. I linje med vad jag skrev i en annan tråd så har jag i samband med att pixel inte blev något helt tappat gnistan för närvarande. Jag sitter för närvarande med en gammal S4 som jag planerat att uppdatera under flera år. Kort sagt så har jag jagat drakar sedan vintern 2014 utan att komma till skott.

    Under våren och sommaren inväntade jag Oneplus3. Den kom och hade problem med notiser och en skärm som tydligen (?) inte var så värst för VR.
    Då hypeade jag pixel (eller som det hette då - "årets nexus").. Men icke. Den blev pixel som, om den ens skulle gå att köpa, skulle bli mycket dyr utan något alltför spännande.

    Jag tänkte nu att jag helt enkelt får köpa något i det billigare segmentet som iallafall håller ihop. Är det någon som kan rekommendera något prisvärt och som gärna uppfyller följande:
    - så ren android som möjligt
    - hyfsat batteri
    - funkar med VR
    - funkar utan problem ur lådan (den sista är ok att skjuta på lite men den får vara billig/ s.k. kinatelefon då)
     
    Last edited: 19 okt 2016
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    LG G5 har ett attraktivt pris nu (4000:-) och den har en skärm som duger bra för VR. Batteritiden är väl svagheten. Man kan dock både byta ut batteriet och bygga ut mobilen med moduler om man så vill.
     
    Picklejam gillar detta.