Köpråd realme 6

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av revilO, 29 jul 2021.

  1. revilO

    revilO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    45
    Just nu ligger realme 6 på 1 490 kr igen. Är den fortfarande ett bra köp för det priset? Den verkar vara kvar på android 10, men ska få android 11 snart. Därför osäkert om den kommer få android 12.
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, det finns inget annan telefon som säljs i Sverige som ger lika mycket hårdvara för pengarna. Om du är villig att importera kanske du möjligen kan hitta ett erbjudande på Poco X3 Pro till ett liknande pris men den kostar i regel runt 2000 kr. Redmi Note 8 Pro finns på cdon för runt 2000 kr. Den har samma systemchipp som Realme 6 men är nog lite bättre överlag. Dock kanske inte 500 kr bättre. Sedan är det en smaksak om man föredrar Color OS eller MIUI.
     
    revilO gillar detta.
  3. revilO

    revilO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    45
    Den som isåfall ska ha den har just nu en Huawei P30 (inte pro). Gillar kameran, men är inte helt nöjd i övrigt då den krånglar lite emellanåt. Skulle realme 6 vara en nedgradering, eller är den åtminstone jämförbar?
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 430
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Systemchipp och kamerahårdvara är bättre på P30 så på papperet blir det en nedgradering. Kirin 980 som sitter i P30 presterar ungefär 30-40% bättre i benchmarks. Dock torde systemflyt m.m. vara hyfsat likvärdigt ändå.
     
    revilO gillar detta.
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    sjukt bra telefon, köp den är väldigt bra,, har ett rent ui utan massa bloat installerat jämfört med xiaomi.. helt ok kamera också inte långt efter min samsung s10+...