Köpråd - SGS2, Arc, O2X eller Sensation?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Gurramannen, 7 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gurramannen

Gurramannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska skaffa en ny telefon och självklart blir det en android!!!! men frågan är vilken telefon: samsung galaxy s II, xperia arc, optimus 2x eller sensation????

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Vad ska du ha telefonen till?

Vilken budget har du?

Last edited: 7 aug 2011
  3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Vi flyttar tråden till Köpråd istället och passar samtidigt på att ändra rubriken till en mer förklarande sådan.

Larss00n80 gillar detta.
  4. Gurramannen

Gurramannen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag ska surfa sms:a ringa spela spel ta bilder.

budget:5.000 kr

5. Hubbatix

Hubbatix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag valde mellan Xperia Arc eller Galaxy SII för ett par månader sedan. Det blev Arc:en av den enkla anledningen att butiken bara hade den i lager just då.

Kort svar: Två månader senare är jag fortfarande grymt nöjd med den och har inte ångrat mitt beslut.

Lite längre svar: Jag har å andra sidan få förstahandserfarenheter av Galaxyn men om det skulle vara något ställe den sparkar lite SE-rumpa så är det i byggkvalitet, den känns väldigt gedigen att hålla i handen, inte lika plastig som Arc:en. Men ett stort plus med Arc:en är att den pga sin form och tunnhet inte känns alls när den ligger i fickan och den ligger dessutom mycket bra i handen. Mjukvaran, kamera, etc. har jag som sagt inte kunnat jämföra men mina efterforskningar före (efter - före...) köp gav mig intrycket att det var lite hugget som stucket mellan de två.

En fördel med Arc:en är att det ingår mycket godis i lådan, skärmskydd i plast, en sån där liten skyddsficka att stoppa luren i, HDMI-kabel, 16GB Micro-SD och lite annat jox som alltid brukar ingå.

Lycka till! :-)
    Daniel Z.

6. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag tycker att det är självklart att det står mellan sgs2 och sensation, Arcen är single core och o2x lär inte få ics såvida du inte rootar. men om du rootar så är det värt att säga att både sgs2 och sensation är snabbare än o2x. Med de två kvar så måste jag säga att sgs2 verkar bättre än sensation. Den verkar vara mer "smooth" overall plus att jag personligenn inte riktigt gillar sense. du kan såklart tycka annorlunda.

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Arc och O2X tycker jag du ska slopa.

Eftersom du ska ta kort och spela spel så känns SGS2 som det bästa valet, den har bäst kamera och bäst spelprestanda. 16Gb inbyggt minne, +microSD på upp till 32GB.

8. x10christian

x10christian Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2
    Telefon 2:
    Samsung S9
    Telefon 3:
    Samsung
    Platta:
    iPad
    Info:
    7-tum
    Övrigt:
    Chrome, Sony SW3, Garmin 6
    I de flesta testerna vinner ARC på foto. Sedan ska man som vanligt inte stirra sig blind på specifikationer. Pröva mobilen under riktiga förhållanden. Sedan hàller jag med att ARC känns betydlig mindre och smidigare än de andra på grund av tuunnheten (tjockleken).

9. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    hm.. Eftersom SGS2an är så tjock?

Sent from my MB525 using Tapatalk

10. Hubbatix

Hubbatix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tjockare iaf. Delvis det, delvis dess tyngd, antar jag. Den känns betydligt mer i fickan än vad Arc:en gör.

11. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Åk till en butik och kläm och känn. Jämför användar upplevelsen i de olika och ta den som känns bäst. Kolla med butiken så att det är tillverkarens senaste version av Android som ligger i så dom inte bara kört med samma som när telefonen släpptes. Personligen är jag grymt nöjd med min arc och skulle inte vilja byta bort den mot någon av de andra av diverse orsaker. Men huvudsaken är att DU blir nöjd och därför MÅSTE du kolla närmare själv på telefonerna.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

12. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock

Tyngd? Men snälla. Om man nu ska beklaga sig något över SGS2, som för övrigt är outstanding bland high-end telefonerna - så är det att den kan kännas något bräcklig eftersom det är en massiv platta som är otroligt LÄTT och TUNN. Om nu man ska välja någon av dessa telefoner och priset inte är en dealbreaker så finns det ingen bättre än SGS2 - och den är så överlägset bra att det inte ens går att säga "mja det handlar om tycke och smak".

Med det sagt så är Arc inte en dålig telefon.
    De som köper Arc blir säkerligen inte missnöjda, men det beror antagligen på att de inte lekt med SGS2 innan ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.