Köpråd smartwatch

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av chrille82mmm, 23 jul 2021.

  1. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Hej. Har beställt en oneplus nord 2 och behöver en smart klocka till den. den enda funktionen jag är ute efter är att kunna svara och prata i klockan istället för att ta fram mobilen. Och kunna läsa sms. Alla andra funktioner kvittar! Hit me!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Huawei Watch GT2 är i mitt tycke väldigt trevlig sett till pris/prestanda/skärmstorlek/batteritid. Den är billigast på Amazon just nu (~1 300 kr). Appen (Huawei Health) är rätt bra med. Var dock noga när du sedan installerar appen till telefonen, oavsett tillverkare, att välja att den ska vara "icke optimerad" under batterinställningarna. Annars kan det bli strul med notiser osv.

    En klar nackdel med Watch GT2 är att du inte kan betala med den. Köper du en Garmin-klocka eller en Fitbit-klocka kan du betala med vissa av dem, men det stod å andra sida inte på din kravpsec :)

    Vet dock inte vad du tänkt dig för budget?

    Annars kommer ju Samsung med vad som verkar vara en rätt spektakulär klocka baserad på Wear OS 3 i augusti om man vill ha något riktigt maffigt, men den lär landa på åtminstone 4k också.

    OnePlus Watch är fortfarande buggig och fungerar inte så bra som jag förstår det, så den hade jag inte satsat på, även om det kanske vore naturligt att hålla sig till en och samma tillverkare.
     
    Last edited: 23 jul 2021
  3. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Ok får kolla in den. Betala med klockan är inget jag behöver. Det är just samtal och sms som är viktigt så jag är snickare och vill slippa ta fram mobilen när jag jobbar
     
  4. Buttman

    Buttman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7
    Snickare utan peltorkåpor? :)
     
  5. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Jo då har allt peltor