Tips: Köpråd snabb/stabil ersättare till M365

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av ef98dpa, 16 jul 2021.

  1. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har kört M365 i 2år och börjar nu sukta efter nåt nytt, jag har läst lite trådar och kollat lite alternativ, och G30 Max är ett alternativ, men skulle nog vilja ha nåt som har starkare motor och går att skrämma upp i lite högre hastighet när körningen så tillåter...

    Alltså:
    - minst 350w motor, kanske 5-1200w
    - stabil konstruktion
    - bra räckvidd (40-50+ km)
    - högre än 35km/h maxhastighet vid optimering, eller stadigt 30-35 under hela laddcykeln på batteriet
    - ställbar hastighet (lägen, eller snabb att ändra i app)
    - fällbar
    - gärna både mekanisk och elektronisk broms
    - gärna luftdäck eller fjädring så den går bra på många underlag
    - Max 10.000kr (men tar gärna tips på dyrare om det är det enda alternativet)
    - Vikt inte mer än 18kg helst

    //D
     
  2. Rickhey

    Rickhey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2021
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    60
    Låter faktiskt som att Ninebot Max G30 med en custom firmware checkar nästan alla dina boxar. Beroende på vilken motor den har; Gen2 motor för hög hastighet genom battericykeln, Gen1 för högre vridmoment i backar. Montera på stötdämpare fram (och bak?) så är det bara vikten som återstår (närmare 20kg). Lång räckvidd med stark motor betyder dock större batterier = högre vikt.
    Sorry ;) men någon annan kanske vet om ett bättre alternativ.

    Hittade den här, men jag har ingen aning om kvalitet eller hur väl den fungerar. Ser rätt fin ut, och nära 20kg i vikt. Men har inte börjat säljas än.
    Eller kanske ett sånt här monster om du vill köra offroad, dock tung som fan och smälter inte in så lätt i stadstrafik :D
     
    bernard gillar detta.
  3. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Kolla om Speedway leger funkar.
    Verkar matcha dina önskemål.
     
    ef98dpa och bernard gillar detta.