Köpråd tablet (Asus, Samsung, Acer)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Kiane, 8 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kiane

    Kiane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är sugen på att köpa en surfplatta och har tittat på dessa:

    Asus Transformer Pad Infinity TF700T 64GB
    Asus Transformer Pad TF300T 32GB
    Samsung Galaxy Note 10.1 16GB
    Acer Iconia A510 32GB
    Acer Iconia A700 32GB

    Problemet är att jag har svårt att bestämma mig. Jag har tänkt att kunna ta med den när man åker upp till stugan och ha den som surf och mediespelare åt mig och åt barnen. 3G är inget krav då jag har tänkt att jag lika gärna kan använda mobilen som hotspot. Om man bortser från priset, vilken av ovanstående skulle ni anse är den bästa? (vilken är näst och tredje bäst? :) )

    Jag inser att 'bästa' är rätt subjektivt men jag har svårt att beskriva det på något annat sätt. Det jag är ute efter är en stabil platta, gärna med Jelly Bean inkommande (för project butter), snabb men behöver inte vara något prestandamonster och bra batteritid. Ser gärna att den ska få uppdateringar ett tag framöver och gärna att det finns bra stöd i developercommunityn.

    Är det någon som har några erfarenheter med någon av ovanstående plattor? Vilken tror ni är mest framtidssäker?

    Edit: Jämförelse på prisjakt
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1288662,1245379,1223646,1178601,1159217
     
    Last edited: 8 sept 2012
  2. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Infinity är väl bäst på pappret av dessa. Har du inget emot priset så röstar jag för den :P. Acer-tablets har jag erfarenhet, och är lite kända över, att ha strul med wifi. Det är inte en tablet jag brukar rekommendera just i avseende med detta. En surfplatta ska inte tappa täckning när man sitter i en fast punkt med stark signal bara sådär enligt mig.

    Note 10.1 är ju väldigt ny, men den behöver inte vara framtidssäker för just de. Där tycker jag dock du ska överväga med just note-funktionen jämf. med lägre pris (TF300) eller högre upplösning (TF700).

    TF700 är nog framtidssäker med sin högupplösta skärm, men å andra sidan så lär det ta tid tills apparna är anpassade för dessa. TF300 har redan Jelly Bean å troligen får infinity det när som helst. Givetvis, om du e sugen på tangentbord som ger dig extra batteritid, there you go! Vet inte om Note 10.1 har plats för microSD, men det är en deal för mig iaf.

    Prismässigt röstar jag på TF300 (Den tycker jag är mest prisvärdast och bäst genomsnittsupplevelse för slanten)
    Vill du verkligen ha högre upplösning så ja - då är det nya Ipad eller Inifnity som är valet.
    Notepenna.. Ja då vet du vilken.

    Jag vet inte t. ex hur alla plattor klarar av mkv. filer. Däremot vet jag att TF300 och TF700 klarar av 1080p. Tegra 2 exempelvis (som TF101) har svårt med 1080p, men vissa 720p funkar. Du kan ju kika om HDMI-utgångar är viktigt osv.

    Hoppas jag va till hjälp.
     
  3. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag tycker nexus 7 om jag ska gå efter dina önskemål. Den uppfyller alla.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.