Köpråd ultraportabel laptop

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av topdroid, 2 jan 2021.

  1. topdroid

    topdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min Surface Pro håller på att ge upp(batteriet) så söker efter en ultraportabel.

    Det jag gillar med Surface är skärmen, prestandan och vikten, men riktigt kasst batteri.

    Funderar på Matebook X pro och Surface laptop 3.

    Ska man köra det senaste Ryzen chippet för bäst prestanda och batteritid?

    Mina prios: skärm, batteri, lättvikt, premiumkänsla
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är 4:3 ratio på skärmen ett krav? Både matebook x pro och surface laptop 3 har väldigt glansiga skärmar, något som kan vara riktigt irriterande i dagsljus. Jag var själv nära att köpa en SL3 i somras men den föll på att skärmen var för glossy samt att batteritiden ska vara högst medioker av det jag läst.

    Slog till på en Thinkpad X1 carbon istället som är superlätt och har det skönaste tangentbordet jag testat på en laptop. Dock är batteritiden medioker även på den vilket jag inte hade väntat mig utifrån de recesioner jag läst. Hade jag köpt en ny laptop idag hade jag nog valt en macbook air (eller pro) med apples nya M1 chipp vilket verkar ge ungefär dubbelt så bra batteritid jämfört med de flesta andra laptops. Dock hänger det förstås på att man man är okej med att använda MacOS.
     
    topdroid gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 162
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    topdroid gillar detta.
  4. boltis

    boltis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    182

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är det minsta intressant för dig, men jag valde att hoppa över till Chromebook nu istället. Än så länge väldigt nöjd måste jag säga. Snygg, grym batteritid och allt det där.

    Vet inte hur aktuellt det känns.

    Jag köpte en Asus C434 Flip till mig själv där jag valde den med i5 processor, 8gb ram och 128gb hdd:
    ASUS Chromebook Flip C434|För hemmet|Laptops |ASUS Sverige
    ASUS Chromebook Flip C434|For Home|Laptops |ASUS Global

    Och ett par Lenovo 2-1 till kidsen som jag gissar går tokbort i ditt fall men funkar bra här hemma och är minst sagt portabel..haha

    https://www.lenovo.com/se/sv/laptop...BLak-pfl0l0eAwlLU8rRv7fGe8tUN_QAaAoMSEALw_wcB
     
    topdroid och flipp gillar detta.