Fråga: Köpråd Xiaomilur

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av Vintersulan, 25 nov 2019.

  1. Vintersulan

    Vintersulan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Är i behov av en ny telefon då nuvarande xz premium är dyngslut och ser ut som ett herk..

    Hur som, har snöat in mig på att testa en Xiaomilur, vilket jag aldrig gjort tidigare (har en telefon ca 2år).

    Är ingen gamer utan det är framför allt fotografering/surfa som telefonen används mest för.

    Till frågan: mi note 10 pro eller mi9t pro är telefonerna jag spanat in. Mi9t pro verkar vara kraftfullare än mi note 10 pro, men mi note har den nya monster(?) kameran som lockar.

    Vad föreslår ni?
     
  2. Droid82

    Droid82 Guest

    Definitivt den med den bästa kameran. Prestandan i båda räcker gott och väl.
     
    Vintersulan, ffodil och spigen gillar detta.
  3. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Instämmer. Note 10 utan tvekan.
     
    Vintersulan, spigen och Droid82 gillar detta.
  4. totte1015

    totte1015 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2019
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    41
    Är i samma sits, och två stycken har hittills sagt Note 10, vilket jag börjar luta mig åt med
     
    spigen gillar detta.
  5. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Note 10 är utan tvekan den bästa, men om priset är avgörande och man vill komma billigt undan så finns bra alternativ, som t.ex. Note 8 Pro. Har haft den själv ett tag och tycker det är en riktigt bra telefon på allt, även om den inte når den sista lilla toppen med kamera och design som Note 10.
     
    Vintersulan gillar detta.
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 426
    Mottagna gillanden:
    8 361
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om priset är avgörande tycker jag även du ska överväga Mi 8 och Mi 9. Båda dessa lurar har bra kameror och dessutom gott stöd för gcam-portar.
     
    Droid82 och Vintersulan gillar detta.
  7. Vintersulan

    Vintersulan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Är note 10 värd de tusenlapparna extra enbart för kameran? Om Mi9 telefonerna har bra (iaf av de recensioner jag läst) kamera samt kraftfullare telefon överlag?
    Trodde det skulle vara lätt att välja ny lur..
     
  8. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 062
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    OP hade inte med Mi9 utan valde mellan Mi9T Pro och Note 10. Mi9 är fortfarande en bättre lur än båda dessa tycker jag, med bättre kamera och trådlös laddning och SD855. Men som någon sade, det är egentligen ganska hårfina skillnader. Jag går på snabbaste systemkrets varje gång jag köper telefon, och då vinner Mi9T Pro med SD855 mot Note 10 och dess SD730. På så sätt varar telefonen minst ett halvår längre innan den känns seg!