Köpt app borta från Google Play

Diskussion i 'Google Play' startad av xore, 6 aug 2014.

  1. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej. Idag hjälpte jag min syster att roota och lägga in en custom rom på hennes HTC incredible S som hon haft ett antal år och som hade blivit seg.

    Hon hade köpt en app via Google Play som heter Geocaching från företaget Groundspeak Inc. för 75 SEK i februari. Nu när en ny rom var inlagd skulle hon installera alla gamla appar men Geocaching fanns inte med i listan. När man gick in på appen och klickade på köp startades en ny betalning (som vi aldrig genomförde). Samma sak när man gick in på google play på datorns webbläsare.

    Hon säger att det är enda googlekontot som hon använt så det är inte heller där felet är. Tyvärr så har hon raderat alla gamla mail så kvittot på köpet finns inte kvar. Däremot finns betalningen listad i Internetbanken.

    Jag försökte också kontakta googles support men de enda kategorierna som fanns var:

    Enheter som köpts på Google Play
    Filmer
    Musik
    Publicera appar och digitalt innehåll på Google Play
    Språk som stöds

    Alltså ingenting om apparna man köper i Google Play. Mycket märkligt tycker jag. Men jag undrar om någon varit med om något liknande eller hur man ska gå tillväga för att få tillbaka appen (eller pengarna)?

    xore
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Hon kan logga in på Google Wallet med sitt Google-konto och se om köpet finns med där:
    https://wallet.google.com

    Kan det inte vara så att hon först installerade Intro-versionen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.groundspeak.geocaching.intro och sedan gjorde en in-app-purchase. Om en IAP är unmanaged eller om det är dåligt implementerat i appen (dvs. appen kollar inte vad som tidigare är köpt) så kommer inte IAP att följa med.

    Testa att installera Intro-versionen och se om den blir en fullversion.