Köpt i Turkiet

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av Chichin, 11 okt 2021.

  1. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Hej, jag var i Turkiet förra veckan och köpte galaxy watch 4 classic där (1000:- billigare än i sverige)

    Kockan fungerar alldeles utmärkt och jag tänkte testa EKG när jag var i Turkiet, fungerade icke! SÅ jag tänkte att det inte stöds i Turkiet än, testar när jag kommer hem till sverige men icke. Testar reseta klockan men det funkar ändå inte.

    Samsung support säger att det bara kommer fungera i turkiet men där funkade det ju inte heller? När jag upplyste om det så sa de att det var konstigt...

    Byta region på klockan säger de att man inte kan men det borde väl för f*n funka om EKG nu är godkänt i alla länder!!??
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Svenska Samsung supporten lär inte ha koll på att EKG inte är aktiverat i Turkiet.

    Turkiska Samsung store nämner inte EKG i texten (förutom info i fotnoten). Jämför tex med amerikanska butiken.
     
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Kolla hela modelkoden på klockan och googla, den är kanske inte ens avsedd för turkiska marknaden...
     
  4. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Min post kan raderas, jag jobbar i Kista så jag knatade över till Sasmung supporten här och ska visa killen som stod vid desken problemet och vips, uppdatering nedladdad och EKG fungerar utan problem?? En timme gick det mellan att det inte fungerade till att det fungerar?? hur som, glad och nöjd med helt fungerande klocka!
     
    Heleg, Kristy, fryguy och 3 andra gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad gjorde supporten? Bytte de region i klockan åt dig?

    Bättre låta tråden ligga kvar om någon annan har samma problem.
     
    pebe292, Kent och fryguy gillar detta.
  6. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Nej supporten gjorde ingenting! Det var det som var grejeno_O Det började bara fungera.

    En timme innan jag gick till supporten gjorde jag en reset på klockan, tog bort enheten från telefonen och reggade om klockan men det fungerade inte, därför gick jag till supporten och då en timme efter reset så fungerade det???
     
    Kristy gillar detta.