Köpt platta - första intrycken!

Diskussion i 'Sony' startad av sparriskrigaren, 13 sept 2012.

1. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Kanske syftar på PS3?

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_accessories#Universal_Media_Remote

Den kör med IR, så dess signaler borde man kunna programmera i plattan. Åtminstone i teorin.. :cool:

2. Inky

Inky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t
    Jo, det finns en xbox 360-fjärr, så den kanske går att imitera!!

3. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Om man har en PS3:a och vill använda plattan till att styra den så kan jag rekommendera Logitechs Harmony Adapter. Den kräver dock att man har en Harmony fjärrkontroll så man kan programmera plattan...

4. Kirk242

Kirk242 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hej har ej haft tid och testa (få tillbaka min platta i dag ifrån Sony)

men går det koppla en PS3 handkontroll direkt till surfplattan? någon som testat?

5. sparriskrigaren

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Ja, det går toppen - men du måste använda en USB-kabel för att para ihop den med plattan. Dvs, du måste ha en sån kabel från Sony för att få en normal USB-port till plattan, alternativt dockningsstället med USB-portar.

Sen kopplar man en sån vanlig kabel som man laddar PS3-kontrollen med mellan kontrollen och plattan. Sen sätter man igång kontrollen och vips, så är den parad med plattan på någon sekund.

Efter det funkar den trådlöst via bluetooth, och du behöver bara starta kontrollen för att den ska funka direkt med plattan. Mycket smidigt när man väl har parat ihop dem!

6. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ett tips som jag själv inte har provat är att skaffa en IR bender för att få ordning på Motorola boxen som t.ex. används för comhem och Telia mfl.

Den finns hos Kjell & Co, jag funderar på att prova denna själv...

Här är ett utdrag i från Kjell & Co:

"Frekvensomfång på 38-60 kHz gör att den fungerar med fler apparater, t.ex. Telias IPTV-boxar från Motorola, Pace 865 och Samsung DSB-H670N för Viasat. Även separat mottagaröga som gör att man kan gömma själva mottagaren."

Uppdatering: Ibland lönar det sig att tänka till en extra gång. Den fungerade naturligtvis inte för den tar emot en signal och skickar den vidare. Vilket gör att plattan fortfarande inte kan skicka korrekt signal för comhem boxen...

Last edited: 30 sept 2012
  7. Samoht

Samoht Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Kanske är en urbota dum fråga men kan man inte sätta USB till felsökningsläge och på så vis få tillgång till SD-kortet utan att behöva använda sig av en kortläsare?

8. callesih

callesih Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

funkar det att från SD-kortet föra över filer till en extern hårddisk som man kopplat in med usb-sladden från sony ?

skulle vara skönt om man är ute och reser att tömma minneskortet från kameran till den externa hårddisken.

9. sparriskrigaren

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Jo, om du har USB-sladden (dvs den man köper separat, USB OTG eller vad det heter) kan du koppla in en hårddisk förutsatt att den är formaterad i FAT32 och inte NTFS.

Både SD-kortet och hårddisken dyker upp i en filhanterare i plattan, sen kan du flytta filer bäst du vill :)

Last edited: 4 okt 2012
  10. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

11. conrom

conrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är riktigt sugen på denna platta och ir funktionen. Har sett videor på watchnow appen, verkar bara fungera i USA. Är det någon som vet om den kommer att fungera i Sverige? Skulle vara hur coolt som helst att byta kanal från TV-tablån.

12. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag tror att man behöver ladda ner Wath Now appen ifrån Play store och den kommer vi inte åt i Sverige...

13. SeaTHX

SeaTHX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Sony Xperia Z4 Tablet
    Kan meddela att med den senaste uppdatering (release6) så kan man numera komma åt SD-kort när man koppla in plattan till Windows PC via USB. I utforskaren visar ett Internminne och ett SD-kort så nu kan man lägga filmer och annat direkt på SD-kortet utan att ta ut kortet och stoppa i en kortläsare :)

14. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Finns det någon här, (som befinner sig i Stockholm) vill sälja sin platta? :)

15. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

kan nån av er som har en xperia tablet S ta hem den här filmen och sen om ni kan spela upp den utan lagg. Ni kan behöva ta hem MX-player från playbutiken för att kunna spela upp den.

https://dl.dropbox.com/u/36620783/FMA-TESTVIDEO (1920x1080 x26410bpp-flac).mkv

Det är en test för att se om tegra 3 klarar 1080P med hög bitrate och flac. Skicka mig gärna ett PM när ni testat eller svara här.

16. Matts N

Matts N Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Provade att streama direkt från länken utan tanka ner först. MX Player spelade den utan problem, kanske 2-3 microlagg. Ingen audio dock, men det kanske det inte ska vara...?

// TT

17. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det ska vara ljud och MX-player ska klara spela upp det med. Förslår att du testar dra ner filen till plattan :)

18. Matts N

Matts N Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja, det visade sig att jag inte hade ljud med hårdvarudekoder för ljudspår 1 aktivt. Slog jag av den så fungerade ljudet också. Har fått för mig att videon var lite laggigare med ljud än utan, men det kan lika gärna vara mina trötta ögon som luras. Skulle nog rekommendera att du knallar in på ett Sony Center nära dig och testar själv.

// TT

19. gäst

gäst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Funderar på köp. Klarar plattan att spela upp .img-videofiler? Behövs nån speciell app? Mvh

20. sparriskrigaren

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Du måste precisera lite, .img-filer är inte något videoformat, det är en skivavbildning som kan innehålla precis vad som helst :)