Fråga: Köpte precis en Sony Experia Z och behöver hjälp från er

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Android1, 26 mar 2014.

  1. Android1

    Android1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag har varit precis på posten och hämtat ut min nya mobil, Sony Experia Z. När jag öppnade paketet så följde med två skärmskydd, ena på mobilens skärm både fram och bak samtidigt som jag har köpt en ny "Invisible Shield skärmskydd. Ska jag då låta vara som den är på mobilen då jag använder Sonys skärmskydd eller behöver jag då byta ut mot Invisible Shiel skärmskydd???

    Snälla hjälp mig.
     
  2. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Det som följde med, menar du Sonys egna som kallas splitterskydd då?

    Eller har den tidigare ägaren (?) satt på skärmskydd?

    Det är olika uppfattningar om det där. Jag tycker det blir som att ha två öronproppar istället för en som exempel. Medans andra tycker det bara är bra med extra skydd.

    Är mer vad du känner själv. Vill du sätta på Invisable Shield skyddet över/på Sonys så gör det. Men går lika bra utan. Tips är att fixa ett skal/fodral som täcker baksidan dock.

    Det har jag iaf alltid kört med på mina mobiler. Håller dom alltid fräscha då man alltid lägger ner telefonen på baksidan, ibland glider den t om på den kanske över bordet osv. Med skydd så håller den sig alltid ny och det blir lättare att få mer för telefonen om man säljer den framöver t ex.
     
  3. Android1

    Android1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar, jag har köpt mobilen från Netonnet så mobilen är helt ny. Sony har satt upp två skärmskydd på mobilen, ena framskärmen och andra bakdelen, då är Sonys egna skärmskydd. Samtidigt har jag köpt en ny skärmskydd Invisible Shield då jag fick jag ingen information av Netonnet kundservice om det skulle följa med skärmskydd eller inte. Jag har även köpt skal och plånbok väska till mobilen som skyddar bakdelen.
     
  4. Mippe

    Mippe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det följer ju med 2 skydd. Men som nämnts ovan så sitter det oxå en film/splitterskydd på. Den sitter som Faan och är nog menat att sitta kvar
     
  5. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Sony sätter alltid på dom skydden på sina telefoner. Dom ska dock sluta med det nu när nya toppmodellen Z2 kommer i April.

    Du kan gott sätta på ditt Invisable Shield. Splitterskyddet har en tendens att bli repigt lätt och snabbt. Det sitter dock i skyddet, så du behöver inte vara oroad för skärmen, men ändå irriterande.

    Gott. Låter som du är väl skyddad då. Med skärmskyddet och fodral så kommer den hålla sig fräsch i princip för alltid.

    Var noggrann och läs på innan du sätter på ditt skärmskydd dock. Är rätt krångligt att få till bra. Tips är väl att använda såntdär glasögon rengöringsspray om du har det, det är anti-statiskt. Lättare att flytta skärmskyddet med när du fått på det om det blir snett.

    Ett annat tips är att sätta på skärmskyddet på toa efter en lång dusch, då dammpartiklar osv inte ligger i luften pga fuktigheten.

    Finns guider på youtube med tips och råd vid påsättning om skärmskydd med.
     
  6. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Det skyddet som satt på ska ju väck och sedan sätts ditt invisible på. Plasten som sitter på från början är ju i princip värdelös och kommer lossna redan efter dag. :)


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
     
  7. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Va? Nu har jag inte haft Sony Z. Men har Z1 och jag tog bort splitterskyddet på den. Var rätt svårt att få bort det, så tvekar på att det är "värdelöst" och "kommer lossna redan efter dag ett".

    Krävdes endel pill med nagelsax imellan och dra hårt för att få av det.
     
  8. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Har ingen aning om vad TS menade, jag trodde TS menade det som alltid sitter på när man köper en telefon, den där plasten bara.. Läste inte så noga, skyller på att det är sent haha :)


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
     
  9. Android1

    Android1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej tack för information. Jag undrade en ska till. Jag har en ny simkort på mobilen och när jag startade telefonen så kräver den att lösenord. Men när jag väl skriver in lösenordet så hittar jag inte något okej knapp/godkänt knapp som gör att jag kan gå vidare med telefonen. Någon som vet hur man hittar man denna "okej-knapp"?
     
  10. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Om jag minns rätt ska det vara nere i högra hörnet som en slags pil. :)


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
     
  11. knut_jr

    knut_jr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2013
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Läs instruktionsboken. Är nog snabbare än att ställa alla frågor här..

    Skickat från min C6603 via Tapatalk