Beställde min Z3 från
Telenor den 23:e september via telefon, spelade in ett avtal etc. Ringde dagen därpå o frågade om man fick med ett nytt nano SIM-kort (det kunde personen i fråga inte se men skickade ut ett SIM separat ist). Märkligt tänkte jag, men ok.
Fick ingen bekräftelse av telefonordern eller liknande på flera dagar, så jag ringde den 29:e för att se hur det gick med leveransen (telefonen släpptes 30:e). Då visade det sig att de inte hade några som helst spår av min beställning, så jag fick göra en helt ny order istället, en vecka efter den första. Som tur var var detta sista dagen av förbeställningarna så jag fick med Sony-hörlurarna på köpet utan tjafs. Hade säkert blivit krångel om jag lagt den nya ordern den 30:e och ändå ville ha hörlurarna som skulle kommit med i min ursprungliga order...
Det jag hade flyt med var att det sedan bara tog två respektive tre dagar för telefon, och sen hörlurar, att komma. Telenors kundservice var som vanligt under all kritik, dock.
Telefonen har dessutom fungerat helt felfritt gör mig i över en månad nu. Lider med alla som haft problem eller DOA-leveranser, etc.
Click to expand...