Köptips ASUS tablet

Diskussion i 'ASUS' startad av larmar01, 21 dec 2013.

  1. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Hej!

    Har en Asus Transformer TF101 som jag är riktigt nöjd med, dock börjar den bli långsam samt att den är lite lätt sliten..

    Har funderat på att skaffa en ny, använder min platta till allt från surf och mailmaskin samt att jag skriver relativt mycket på den (därav är det bra med en tangentbordsdocka). Till och från ersätter den min jobblaptop för mötesnoteringar, powerpointvisningar samt att jag kör lite webbapplikationer.

    Har funderat på följande:

    - Asus TF701T: Verkar vara en fullfjädrad ersättare dvs samma formspråk men med uppbiffad prestanda.
    - Asus Transfomer Book Trio: Det bästa av två världar (?), Win 8 och Android. Det som talar emot denna är att priset är fördubblat mot 701:an samt att den är lite större.
    - Asus Transformer Book T100: Smidig Win8-platta, bra pris men frågan är hur mycket jg kommer att sakna Android?!

    Är det någon därute som vill dela med sig av erfarenher på ovanstående modeller eller kan komma med feedback/förslag på andra modeller?

    Trevlig helg!
     
  2. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag står i samma kval och kan ej bestämma mig. Jag har nu en Asus VivoTab med RT och den gillar jag inte. Om du skaffar en platta med fulla windows 8 kanske du inte kommer sakna android men väljer du RT så kommer du definitivt det.

    Jag har läst ett antal recensioner av Asus plattor och de har ju inte fått bästa betyg i kvalitetskänsla eller ljud. Min VivoTab har samma problem.

    Jag tror att Trio kommer funka utmärkt men dyr som sagt.

    Personligen kommer jag avvakta någon platta som släpps i början av 2014...gärna Nexus 10v2 eller motsvarande från annan tillverkare med minneskort.