Köptråden Galaxy S23 & S23+ - beställningar & leveransstatus

Diskussion i 'Galaxy S23 / S23+' startad av Swedroid, 30 jan 2023.

1. bennolenno

bennolenno Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nej, den fick jag typ 500 kr för. Det var 3000 extra i inbyte, 1500 rabatt för att teckna abonnemang, "buynow"-koden och så ytterligare lite rabatt för att det var första gången jag beställde på mitt samsungkonto.

night77 gillar detta.
  2. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    11k kostar den idag (23) vilket är rätt mycket för instegsmodell en ett halvår efter release. Kommer det någon sänkning snart? När brukar Samsung sänka priserna?

3. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 688
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro 256GB Rose

MINA ENHETER

Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro 256GB Rose
    någon som hört av Foxway för inbytestelefonern? tagit lite väl lång tid nu...

Last edited: 16 aug 2023
  4. Iwarsson

Iwarsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23+
    ROM:
    OEM
    Nej, samma här...

5. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    482

MINA ENHETER

Nej, kollade precis, det ligger fortfarande 2259kr i reservation på klarna där jag gjorde köpet genom. Gjorde köpet 9e maj, bedrövligt lång tid.

6. Metalstorm

Metalstorm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23
    Hörde av mig till samsung support i måndags angående att jag inte hade fått tillbaka pengar för min inbytestelefon trots att över 60 dagar hade går. Idag fick jag mall att de hade släppt det reserverade beloppet. Jag antar att det kommer ta ett par dagar innan det kommer in på mitt konto. Det löste sig snabbt genom att skriva till samsung support.

ad72 gillar detta.
  7. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    482

MINA ENHETER

gott! ska kontakta dem imorgon :)

edit; snackat med samsung 2ggr, klarna 1gång
    Samsung säger att de tog bort summan 1a augusti, den syns dock fortfarande på klarna så samsung sa kontakta klarna så tar de bort den.
    Kontaktade klarna, de kan inte göra något för de kan inte ändra något på betalningen som samsung skickat till dem det måste samsung göra.
    Kontaktade sasmung igen de har ingen aning & skulle ta det längre upp i kedjan med någon som hade koll, jag är skeptisk på att jag kommer få svar via mejl som de sa, samsung kundtjänst är så otroligt kass alldeles för ofta, de säger bara det som låter bra för stunden utan att ha någon koll. 2a gången var det engelsk kundtjänst.

Passade även på och fråga för 4e gången var min utlovade 800kr rabattkod är, de har lovat sen i början på maj, tjejen sa att hon skulle fixa så jag hade den under dagen idag, men har det kommit något? De tog 45000 insamlade poäng, som man kan använda att delbetala ett köp med, jag gjorde aldrig något köp men de tog poängen ändå så därav den utlovade rabattkoden..

Last edited: 18 aug 2023
  8. Theez

Theez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Info:
    Nova launcher prime
    Tre kör en deal på S23 som jag är sugen på, 105kr/mån rabatt i 24mån plus Samsungs kampanj med en produkt på köpet.

Tecknar jag mobil + abonnemang men sen ångrar köper på abonnemanget (Ingen bindningstid, 14 dagar öppet köp) tror ni man får behålla rabatten på mobilen?

9. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    736
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Det står att minsta totalkostnad är 9529:- så det är vad du kommer betala om du ångrar abonnemanget. Du måste betala för mobilen och 1månads abb. Men du ska kunna behålla avbet på mobilen i 24mån om du vill.

Theez gillar detta.
  10. Arn83

Arn83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Ganska dåligt erbjudande just nu på Samsungs hemsida. Att få en produkt på köpet istället för extra rabatt betyder ju bara krångel med att lägga ut en vara man inte behöver till försäljning till priser 500-1000kr under nypris.

Det var billigare i somras jämfört med nu trots att mobilen blivit några månader äldre

11. DanielSundberg

DanielSundberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Några kronor rabatt på Elgiganten plus extra vara som man ev kan sälja.. Är den prisvärd nu eller kommer det ett bättre erbjudande framåt black Friday?

12. Onge

Onge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    Benify har den med dubbel lagring för 8400 såg jag nu, 128Gb ligger på 9000. Har dålig koll på tidigare generationer när de brukar vara riktigt bra deal att köpa. Har tidigare alltid förbokat vid release men funderar på att ändra köpmönster och köpa årets mobil runt black friday eller liknande. Och sen byta på samma sätt ungefär vartannat år. Har S21 idag som funkar helt ok men man blir lite trött ändå på samma mobil i tre år.

13. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    736
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Telefon 2:
    Iphone 14
    På BF förra året såldes Galaxy Z Fold 4 1TB för 12k via Benify. Kommer inte ihåg om S22/S22plus hade någon bra deal då.

Onge gillar detta.
  14. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    482

MINA ENHETER

Tycker 8400 fortfarande känns lite för dyrt om det är den vanliga s23, senast jag kollade kostade en ultra runt 11 och det känns klart prisvärt. Kanske kolla vad nyare s23fe hamnar på och om den känns intressant
    Edit, såg ultra kostar 13600 nu och det är den inte värd just nu tycker jag.

Last edited: 3 okt 2023
  15. Onge

Onge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    Ja dom ökade priserna en del på benify efter att gratisgrejen försvann som kampanj på de ordinare priserna. Ultra vill jag inte ha utan en liten mobil runt 6,1". Tror FE blir lite för stor, tung och sämre chip. Får se vad priset hamnar på den, kommer nog ligga kring en S23 på Benify.

16. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    482

MINA ENHETER

Jag hade både s20fe och s21fe, s20 var kass på många sätt men s21 var klart trevlig, ganska lagom på allt. Har en s23ultra nu och den är riktigt grym på allt men förstår om den blir för stor. Dock verkar s23fe få bra chip och hyggligt batteri, fick precis mejl från prisjakt med lite fe information Samsung lanserar Galaxy S23 FE, Galaxy Buds FE och Galaxy Tab S9 FE

17. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 456

MINA ENHETER

S23FE fick exynos 2200 chipet, samma som s22. Trist

18. clajdo

clajdo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Inse hur bra deal Tele2 hade i somras när jag köpte min base S23 för 5750 kr utan bindningstid. Är även supernöjd med telefonen än så länge!

night77 gillar detta.
  19. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Hos Comviq får man nu S23+ med 20 GB abonnemang för 517 kr/mån i 24 månader. Det blir 7008 kr för mobilen så får man Galaxy Watch 6 BT på köpet som man kan sälja. Bra deal? Eller ska man välja Pixel 8 Pro med Pixel watch 2 på köpet för 592 kr/mån?

Arn83 och night77 gillar detta.
  20. OLIRC1961

OLIRC1961 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde S23+ hos Comviq eftersom den är månadens mobil där man även ska få Galaxy Watch 6 via appen Samsung members.

Har nu försökt tre gånger att lösa in förmånen men nej det vill sig inte då den gnäller om att jag ska läsa villkoren vilket jag gör men, nej.

I kontakt med support så sade dom att den startat idag men man har marknadsfört den sedan 02/10 vilket var när jag beställde den.

Är dom alltid så här sega på Samsung att släppa kampanjvaror?

Har idag kontaktat Adistro logistics som har hand om utskick utav kampanjvaror. Det lär ta 1 vecka innan svar men det är bara vänta.

night77 gillar detta.