Diskussion: Köptråden Galaxy S23 Ultra - beställningar & leveransstatus

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Swedroid, 30 jan 2023.

  1. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 216
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Haha ja sant, tänkte först byta in telefonen, men då hade jag fått lägga ut mer själv på uppgraderingen. Sälja telefonen privat blev "billigaste" lösningen för mig. Många andra verkar dock ha lite skräptelefoner att skicka in för att få ut 1500 i inbyte.
     
  2. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 216
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Fick min på 48 timmar.
     
  3. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Jag har fått min S23 Ultra - graphite (exklusiv färg).

    Dock fick jag en svart s-pen..............

    Borde inte s-pen vara i samma färg?
     
  4. Benne_Gesserit

    Benne_Gesserit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max (256 GB)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max (256 GB)
    Tror inte det, har en i färgen "cream" dvs vit och även då är s-pen svart förutom den klick bara delen på ena sidan.
     
  5. droiddata

    droiddata Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Någon som fått returemballaget för inbytestelefonen?

    I mitt ligger en fraktsedel från PostNord men även en lapp där det står på engelska att jag ska ringa ett danskt nummer för att boka frakt hos TNT?!?

    Jag tänkte nog bara sätta på fraktsedeln och lämna på Ica hur har ni andra gjort?
     
  6. Benne_Gesserit

    Benne_Gesserit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max (256 GB)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max (256 GB)
    Jag fick mitt retur emballage med någon lapp om att man skulle ringa för upphämtning men jag använde istället postnords fraktsedel som redan var på emballaget.

    Väldigt konstigt retur emballage måste jag säga en liten påse med "velcro straps" kändes inte så där jätte säkert att frakta med.
     
    Kristy och droiddata gillar detta.
  7. nDre

    nDre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    896

    MINA ENHETER

    Jag fick samma. Jag skippade den lappen med att ringa TNT. La in mobilen i bubbel kuvert sen in i den gråa miljöpåse sen in en valfri kartong som jag hade här hemma. Använder den Postnord lappen som jag fick med. Den innehåller referensnummer så den bör funka.
     
    Kristy och droiddata gillar detta.
  8. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    190

    MINA ENHETER

    Fast nej... Jag vet inte om "cream" är en exklusiv färg, men graphite är en exklusiv färg och s-pen bör komma i samma färg.

    Jag har nu sett unboxing videos på graphite, där är s-pen i samma färg. Detta gäller alla Samsungs exklusiva färger, som endast går att beställa genom Samsungs hemsida.
     
    Kristy och Benne_Gesserit gillar detta.
  9. droiddata

    droiddata Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja att inte skicka i en kartong leder garanterat till att telefonen får skador. Men konstigt att de inte tillhandahåller det till kunden utan man måste själv leta i gömmorna hemma. När man dessutom ger kryptiska instruktioner på engelska så gör det inte upplevelsen bättre.

    Jag fick dessutom vänta på det så kallade emballaget en vecka efter inköp trots att de hävdade att det var bråttom att skicka in inbytestelefonen snabbt.
     
    Benne_Gesserit och Kristy gillar detta.
  10. pax1

    pax1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2023
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    37
    Någon som varit i kontakt med Samsung om Care+ gratis i 6 mån? Gick inte registrera för det när jag gjorde min beställning men finns med på hemsidan om man beställer nu.

    Borde väl gå att registrera i efterhand (annars skulle man ju teoretiskt kunna skicka tillbaka den man beställt och beställa en ny, känns lite onödigt).
     
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 966
    Mottagna gillanden:
    8 717
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Jag har inte kunnat men när jag kontaktade Samsung Care så har de bett mig återkomma senare om den där 6 månaders perioden inte registrerades per automatik 10 dagar efter köpet. De får lägga till det manuellt. Jag tänker teckna sen en uppgraderad version av Samsung Care+ som täcker även stöld och betalas månadsvis.
     
    pax1 gillar detta.
  12. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    313

    MINA ENHETER

    Vågar man köpa Ultra 23 på Samsung.com Tänker om man vill utöva sin ångerrätt hos Samsung.
     
    Last edited: 12 feb 2023
  13. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 966
    Mottagna gillanden:
    8 717
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Du har hela 60 dagars ångerrätt om du inte gillar deras produkt. Alltså på Samsung.se!
     
    Kristy gillar detta.
  14. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    803
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    100 dagar till och med :)
     
    ruf0ns och Kristy gillar detta.
  15. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 260
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Jag pratatde med en tjej i supporten där angående just detta och hon sa att det läggs till automatiskt inom 30 dagar men det vet i fåglarna om det stämmer.
     
    pax1 och night77 gillar detta.
  16. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 966
    Mottagna gillanden:
    8 717
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Är det så? visste inte .. men har sett på deras hemsida det står 60 dagar! Var nånstans står det att det gäller i 3 månader??
     
  17. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    571
    Mottagna gillanden:
    803
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Buy and Try | Samsung Sverige
     
    Kristy och night77 gillar detta.
  18. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 966
    Mottagna gillanden:
    8 717
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
  19. kalavun

    kalavun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Någon som har eller har haft problem att handla genom Samsungs hemsida?

    Jag har lagt till abonnemang, verifierar mig genom bank-id men kan inte trycka mig vidare för betalning. Hamnar i en form av loop där det står att jag är verifierad men kan inte klicka mig framåt. Enda alternativet är att verifiera mig igen med bank-id och då börjar det om... Testat genom PC, mobil och alla webbläsare jag har.

    *EDIT --> Funkade när jag valde att skapa nytt nummer, snarare än att flytta mitt nummer.
     
    Last edited: 12 feb 2023
  20. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    963
    Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Angående 100 dagars ångerrätt så står det "Du kan delta i den här kampanjen förutsatt att du har köpt en ny Samsung Galaxy-enhet utan SIM-kort"
    Om man köpt med abonnemang då? Har de ångerrätt om man testat varan?