Diskussion: Köptråden Galaxy S23 Ultra - beställningar & leveransstatus

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Swedroid, 30 jan 2023.

1. BillyJoeBob

BillyJoeBob Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Exakt så. Jag skickade förra året in en OnePlus 10 Pro med bara den där påsen. Inga problem alls.
    Denna gång skickade jag in en annan Samsung lur, denna gång dock med en medföljande vadderad "påse" också. Så det kändes lite tryggare då.

Men oavsett, så fort det lämnats in till Postnord får man ju kvittens på det. Då är det upp till Postnord sen.
    Och i förlängningen Samsungs ansvar att skicka bra returkit som funkar för avseendet.

LFCFredda och Kristy gillar detta.
  2. Zeaede

Zeaede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    148
    Nu när de flesta operatörer börjar ta "normala priser" på telefonen. Skulle jag kört motsvarande abonnemang jag hade innan, skulle jag hamna på uppemot 24,25000 kr med abonnemang för ringa surfa för. Nu hamnade man i stället på 16300 kr. Sparade uppemot 9000 kr. Känns som man gjorde en bra affär där. Och det kommer dröja innan priset blir så långt igen. Nu kostar S23 dyrare än vad S23 ULTRA gör med abonnemang

3. Droid_301

Droid_301 Guest

Jösses vilka priser:ehm:

4. pax1

pax1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få tillbaka pengarna för inbytestelefonen samt rewardspoäng? Jag har inte fått något av detta.

5. Zeaede

Mottagna gillanden:
    148
    Telefonen utan abonnemang hamnar på ca 19000 kr, lägger jag till mitt abonnemang hamnar jag på 25 000 kr

Nu hamnar jag på baspris 16300 tror jag, då "ingår" abonnemanget"

6. jontebula

jontebula Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Fortfarande inte fått min gröna S23 Ultra 512GB som jag beställt på Mediamarkt med abonnemang 3.

Verkar vara problem hos Samsung och för många mot vad dom räknat med förbokade den gröna S23 Ultra.

7. nukie

nukie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    Samsung S8 Ultra
    Platta 2:
    Samsung S8
    Summan du får för inbytestelefonen dras väl direkt när du beställer - fick för mig att det var så för mig i alla fall. Du får alltså inga pengar utbetalda/tillbaks. Rewards poängen brukar trilla in när beställngen godkänns (eller möjligen betalts).

8. Simon95

Simon95 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nu är S23 256 nästan lika dyr som Ultran med 500 gb efter förköpskampanjen, så alla som hakat på erbjudandet sparade en rejäl slant och det lär dröja till black Friday tills vi får se liknande erbjudande.

Själv sitter jag med både en S23 (256) och S23+ (500) med så mycket rabatt det gick att få, skulle jag köpa en Ultra idag i butik betalar jag mer än både två tillsammans. Får se hur andrahandsvärdet blir ifall man ska sälja en av dem senare, jag har svårt att bestämma mig över storleken, jag gillar det mindre formatet när jag lämnar hemmet, S23+ är trevlig att använda hemma. Behåller båda två tillsvidare.

9. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Blir galen på Samsung. Beställde ett skinnfodral och skärmskydd för snart två veckor sen. Valde av nån anledning hempaket med PostNord för leveransen.
    I måndags fick jag att beställningen var skickad och en spårlänk. Problemet är att länken säger att paketet inte är registrerat eller inte ett PostNord paket. Numret är lite ovanligt med en bokstav och nio siffror.
    Det går ju inte att få nåt vettigt svar av dem heller då jag hade kontakt med dem igår..
    /Ok, slut på gnället.

10. PowerHouse

PowerHouse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag beställde en baby blå 23 ultra den 17de.. har inte hört något.

11. pax1

pax1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Nej, i summan som drogs från kortet när jag köpte drogs bara de extra 1500 för inbyte. Pengarna för själva inbytesvärdet drogs inte av. Det var inte många kronor i mitt fall men tänkte inte bjuda på dom ändå. Gissar att jag får höra av mig till Samsung igen och kolla, börjar snart bli kändis på den chatten Får passa på att fråga om rewardspoängen då också, beställningen har ju både gått igenom och betalts.

nukie gillar detta.
  12. Zeaede

Mottagna gillanden:
    148
    Skrattar när jag ser reklam för S23 serien och priserna nu, finns det de som köper telefonerna nu? Sparat själv 9000 kr inklusive abonnemang.

Klurre gillar detta.
  13. jontebula

jontebula Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

Som sagt är nog mer problem hos Samsung än Mediamarkt då Samsung nog fått in alldeles för många beställningar mot vad dom tillverkat i Grön och de unika fägerna online och då får vi vänta 1-2mån extra.

14. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Pengarna får man tillbaks när dom mottagit inbytesenheten och gått igenom den. Rewards poäng tar ca 2-3 veckor. Så car det för mig när köpte Tab S8. Tog några veckor innan rewards poängen trillade in.

pax1 gillar detta.
  15. PowerHouse

PowerHouse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Rädd för det. Hade jag vetat så hade jag nog förlitat mig på ett snyggt skall Istället för fin mobil med clear case. Nästa gång..

16. Zeaede

Mottagna gillanden:
    148
    Använt telefonen i en vecka och 3 laddningar. Använde min äldre S9 jag inte använt på en vecka, oj vilken skillnad i storlek, så liten S9 känns som man haft 5 år. Så nöjd med mitt köp!

17. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Efter ha fått tag i rätt person så visade sig det att paketet legat på mitt utlämningsställe i flera dagar..
    Felaktigt tracking nummer

Bifogade filer:

Taskman, Hatsune Miku och Klurre gillar detta.
  18. Zeaede

Mottagna gillanden:
    148
    När jag skaffade min telefon, fick jag det för 700 kr månad, nu hamnar det på över 1000 kr månad.

Känns som man gjorde bra deal där

upload_2023-2-27_12-45-8.png

19. Zeaede

Mottagna gillanden:
    148
    Mitt abonnemang blev just bättre, när jag köpte telefonen, valde jag 10 GB, tydligen får man 20 GB surf månad. Med det andra hade jag bara fått 5 GB

EDIT: Varför jag får 20 GB är för jag för "förmån" kombinera COMVIQ med TELE2 obegränsad surf och TELE2 PLAY tydligen

upload_2023-2-28_17-34-57.png

Last edited: 1 mar 2023
  20. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Härligt. Samsung håller faktiskt tidtabellen och S23 Ultra håller på att förberedas för skickas efter 3 veckors väntan. 3 Mars med Instabox stod det när gjorde beställningen av den röda 15 Feb.
    Får se om den anländer 3 Mars på Fredag. :o:o