Köptråden Google Pixel 6 - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 6' startad av Swedroid, 3 aug 2021.

  1. Marmbrandt

    Marmbrandt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2017
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Tele2, Tre
    Telefon:
    Pixel 6
    Telefon 2:
    Samsuns S10e
    Telefon 3:
    Galaxy watch
    Platta:
    Samsung Tab 5 se
    Övrigt:
    Sony AF8, Philips Hue. Home Max, Nest Hub
    Beställde från Fnac 3/12 ,skickades 4/12 igår 7/12 anlände paketet till ICA, perfekt!
    Skalet jag beställde från Google/DE 30/11 ligger sedan 2/12 i Hamburg enligt DHL.
     
    phonesmart gillar detta.
  2. d98jh

    d98jh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Va fasen! Fusk! ;)
    Min skickades från Fnac 2/12 men är kvar i Köge, DK sedan i söndags. :(
     
    Marmbrandt gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 352
    Mottagna gillanden:
    17 824
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Då låter det som om något gått snett tyvärr. Jag brukar kunna hämta paketet hos mitt ombud dagen efter den varit på Köge. Jag skulle nog kontakta PostNord/Fnac om ditt problem
     
    phonesmart gillar detta.
  4. KenStarfighter

    KenStarfighter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2020
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    12
    Då jag är novis på det här med att importera en telefon så har jag en undran bara.
    Ni som importerat en ny pixel, om ni skulle få problem med telefonen vart kan ni då vända er? tänkte service, garantier m.m det blir till att skicka tillbaka till de landet ni köpt den i eller går det att t.ex köpa den på Mediamarkt i Tyskland och sen gå till svenska Mediamarkt för hjälp?
    Har nämligen en tysk kollega som erbjudit sig att köpa en åt mig på Mediamarkt i Tyskland
     
  5. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 352
    Mottagna gillanden:
    17 824
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det går inte att gå till svenska Media Markt för att på service på en enhet köp på tyska Media Markt iallafall
     
    phonesmart och KenStarfighter gillar detta.
  6. d98jh

    d98jh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag köpte min Pixel 5 på Media Markt i Tyskland. Den mobilen startade om sporadiskt och efter att ha skickat in den på reparation till Google (som skickar den till Polen och inte fixade någonting alls) så lyckades jag till slut efter ett tiotal mail till Mediamarkt kundtjänst få lämna tillbaka telefonen och få pengarna tillbaka. Pratade då också med Media Markt i Sverige som erbjöd mig att få ett tillgodokvitto som jag kunde använda för att köpa en ny mobil i Sverige.
    Men eftersom jag ville ha en Pixel så valde jag att skicka tillbaka min Pixel 5 till Tyskland och beställa en Pixel 6 från Fnac i Frankrike.
    Och med min vanliga tur så har nu DHL slarvat bort min Pixel 5 som skickats tillbaka till Tyskland så den lär jag väl inte få några pengar för och min Pixel 6 har inte rört sig från Köge sedan i söndags som sagt så den är säkert också väck. Känns inte som att gudarna vill att jag ska ha en Pixeltelefon...
     
  7. phonesmart

    phonesmart Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Tänkte beställa en Pixel 6 från Fnac ikväll, det står "Snart i lager skickas från 2021-12-10". Tror ni att man får hem mobilen till Sverige nästa vecka då?
     
  8. PixelFixel

    PixelFixel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag la order den 4e dec och igår (2021-12-10) dök både buds och telefonen upp i postnord-appen. Buds skickades på morgonen, telefonen dök upp först på kvällen så de verkar inte ha kommit med gårdagens leverans. Hoppas att jag får telefonen nästa vecka.
     
    phonesmart gillar detta.
  9. DiskSystem

    DiskSystem Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej alla. Har följt er ett par veckor och bestämde för ett tag sen att testa Schweden med Google.DE (fri frakt) efter att ha sett ett inlägg för ett kort tag sen med någon som faktiskt lyckades. (Fnac var slutsålt vid tillfället, annars hade jag tagit det).

    Jag la beställning 30 Nov och det har sett ut såhär sedan måndags den 6 dec. Förhoppningsvis ändrar sig statusen och det drar vidare till Sverige tillslut? Jag håller tummarna.

    Screenshot 2021-12-11 183720.png
     
    Last edited: 11 dec 2021
    bkrbyndr gillar detta.
  10. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Såg att Proshop har nåt erbjudande på Pixel 6 i helgen, 8800:- är fortfarande mycket dyrare än fnac men det verkar i alla fall som dom har alla varianter i lager https://www.proshop.se/?s=Pixel+6
     
    Travolta gillar detta.
  11. Nightwing

    Nightwing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2021
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    182
    Telefon:
    Fairphone 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Fairphone 4
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Deras kundtjänst tycks tycka annorlunda dock:
    bmYgN8tVhX1wS.png
     

    Bifogade filer:

    Jimnie, fryguy och phonesmart gillar detta.
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 352
    Mottagna gillanden:
    17 824
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, att garantin gäller i Sverige vet jag (alltså garantin = Googles garanti) men jag tycker mig läst här på SweDroid att någon har försökt men inte lyckats få svenska MM att hjälpa till med garanti där man köpt produkten utanför Sverige, i detta fall MM Tyskland. Har du frågat MM? Hur formulerade du dig? Skrev du att du pratar om en Pixel telefon som inte säljs i Sverige?
     
  13. Nightwing

    Nightwing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2021
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    182
    Telefon:
    Fairphone 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Fairphone 4
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Skrev exakt såhär:
    Jag har även mejlat dem och inväntar svar, för att se vad Media Markts kundtjänst på mejlen har för syn på det hela. När de svarar på mejlet har jag tänkt be om förtydling om huruvida jag är välkommen in i butik eller ej.

    Svaret från André ovan tycks ju dock antyda att de kommer hantera ärendet. "Så du är varmt välkommen ifall det skulle uppstå något problem med din telefon" får det ju att låta som att jag är välkommen in i en butik för reklamation.

    Sen kan jag säga av tidigare erfarenheter med diverse teknikföretag att det varierar något otroligt från person till person, från butik till butik. Webhallen i Fridhemsplan är fruktansvärt bittra vid reklamation enligt tidigare erfarenhet, medan Media Markt i Heron City gav mig omedelbart pengarna tillbaka på mina defekta hörlurar utan att ens kontrollera om de fungerade.

    Edit: Fattar nu att du menar huruvida jag nämnde att den inte säljs här eller inte. Det nämnde jag inte, men det är en annan sak jag kan nämna vid mejlsvar.
     
  14. friction22

    friction22 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej.
    Köpte på PanPrices och vill bara delge min erfarenhet. Läste någonstans i denna tråden att PanPrices beställer från Fnac så det blir ju dyrare än om man köper direkt från Fnac. Med det sagt...

    Beställde Sorta Seafoam den 21:a november. Fick mail dagen efter att beställningen var lagt hos återförsäljaren och att den skulle komma mellan 29:e november och 13:e december.
    Den 6:e ringde de från PanPrices och berättade att återförsäljaren hade avbrutit ordern. De frågade om jag ville lägga en ny order men att priset nu hade gått upp (de har ju rörliga priser där så inget konstigt) från ca 7000:- till 7700:- så jag var tvungen att lägga mellanskillnaden.
    Jag betalade mellanskillnaden och la en order på den svarta istället då den är lättare att få tag i. Idag, en vecka efter, kom bud och levererade mobilen.

    När man beställer från utlandet på det här sättet så räknar jag alltid med lite krångel. I det stora hela är jag rätt nöjd. Speciellt nu när jag har mobilen i handen. :)

    Ville bara dela med mig. Ha det fint allihop!
     
    rackerton, rickards och Buzz gillar detta.
  15. Nightwing

    Nightwing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2021
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    182
    Telefon:
    Fairphone 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Fairphone 4
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Bad om förtydelse när det gäller det här och Media Markt verkar vara okej med reklamation trots att mobilen inte säljs i Sverige.

    Mitt meddelande:
    Hej igen. Så för att förtydliga. Google Pixel 6 säljs inte i era butiker i Sverige, men ni hjälper till vid garantiärenden ändå om jag köper den i Tyskland?

    Deras meddelande: xrVpKYu6Gzlso.png
     
  16. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Min Fnac-order på Sorta Seafoam förbereds nu och pengarna har dragits. Gick in idag och tänkte avboka men blev avbruten... Så kan det bli ibland
     
  17. floiyd

    floiyd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag beställde Pixel 6 från fnac den 9/12 och allting har verkat gå korrekt till hittills, men idag 14/12 fick jag en uppdatering på trackingen av paketet där det står:

    CHRONOPOST NETWORKS
    Postponed delivery requested from the consignee. Scan location : Landvetter - SE
    Comment : Contact with addressee in progress to make appointment.

    Någon som har råkat ut för något liknande? Tycker inte det låter så bra... Behöver jag göra något för att paketet skall komma fram?
     
    phonesmart gillar detta.
  18. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 352
    Mottagna gillanden:
    17 824
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Låter som om du behöver kontakta PostNord. Det är PostNord som tar över i Sverige
     
  19. karmatt

    karmatt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag köpte från Otto.de via forward2me. Från Otto till forward tog det 3 dagar men forward2me var sega och skulle öppna paketet och inspektera så det tog 2 dagar innan jag fick bokat frakten till Sverige.
    Totalt tog det tog ca 1 1/2 vecka att få hem telefonen med 3 dagars frakt från forward.

    Vad jag kan se har Otto alla modeller i lager, varför föredrar ni Fnac och MM framför Otto?
     
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 352
    Mottagna gillanden:
    17 824
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Fnac föredrar jag för att de skickar direkt till Sverige utan någon mellanhand eller tricks :)
     
    katho och phonesmart gillar detta.