Köptråden Google Pixel 7 och 7 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Swedroid, 6 okt 2022.

1. Hellomoto

Hellomoto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Jag beställde också en Pixel 7 med klocka och allt klockan 07:30 den 25/12. Inga konstigheter tänkte jag och såg att både klocka och telefon var med i ordern, på samma sätt fanns båda med på klarnas app. MEN senare så uppdaterades givetvis min order och det står att en produkt är bortplockad.
    Det var lite för bra deal helt enkelt. Men som någon nämnde så är det ju bara att lämna tillbaka om man inte vill ha, vilket jag givetvis kommer göra. Klockan var liksom det som fick mig att ta beslutet att köpa en telefon jag egentligen inte behöver

2. anduns

anduns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag sitter i samma sits. Borde man inte enligt lagen ha detta på sin sida? Då man fått köp bekräftelse.
    Detta är ju inget uppenbart prisfel, utan en miss från deras sida.

3. Hellomoto

Hellomoto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Jag tror att det kan nog gå beroende på hur långt man orkar tjafsa. Skulle vara intressant att veta om någon lyckats få klockan. Jag beställde liksom innan klockan 8. Nej men jag tror att atingen så har Elgiganten ett riktigt dåligt system för lagerstatus som inte säger ifrån när en vara är slut, eller så är de helt enkelt fula av sig och hoppas att folk ska beställa och sen ändå behålla telefonen fast de tar bort klockan. Jag gick faktiskt till Elgiganten i Stockholm för att förklara att ordern var lagd och att det var mycket dåligt att man i efterhand tagit bort en vara. De typ svarade mekaniskt att varan måste ha varit slut och att de inte har någon kommunikation med centrallagret. Jag försökte då avbryta min beställning men de kunde de heller inte hjälpa mig med det. Jag fick iaf en liten promenad ner till stan :).

4. Rockson

Rockson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    260

MINA ENHETER

Fick svar från Elgiganten:
    "Tyvärr verkar det som att det blev ett fel på vår hemsida där denna klockan du nämnde lades till automatiskt i kundvagnen men inte följde med på kvittot. Detta beror på att det är ett gammalt erbjudande som egentligen inte borde ha kommit upp nu. Jag beklagar allt besvär."

5. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Förr i tiden var en orderbekräftelse rent juridiskt likställd med ett köpekontrakt. Jag kan inte tänka mig annat än att Elgiganten har misskött sin del av kontraktet med er, rent juridiskt.

6. mullsjomannen

mullsjomannen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 637
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Jag tänkte köpa en Pixel 7 pro från början. Kom sedan till Elgiganten och köpte den vanliga Pixel 7 för 5990kr. Hade precis gjort mig av med min Pixel 6 pro.
    Tycker det är otroligt mycket mobil för pengarna. Så här långt är jag otroligt nöjd.
    Vet att det tog ett bra tag för Google att få fason på Pixel 6/6 pro. Som till sist blev lysande.
    Tror man får ha lite tålamod med en del. Verkar vara så på nästan alla premiummobiler när dom är nya.

7. anduns

anduns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag returnerade min Pixel 7, då jag inte alls var imponerad. Regnbågs effekten på skärmen var den största anledningen.
    Jag hade lite flytt och fick tag i en Pixel 6 Pro oöppnad för 2600:- jädrans vilken bättre telefon det är gentemot Pixel 7.

8. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    403
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Håller verkligen med där! Hade en Pixel 7 men bl.a. skärmen och högtalarna var för kassa. Föredrar frugans 6 Pro då alla dagar i veckan. 2600kr för en 6 Pro. Snacka om att ligga fel i pris :eek:

9. mullsjomannen

mullsjomannen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 637
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq

Där ser man vad smaken skiljer sig åt. Har inte upplevt några regnbågseffekter alls. Både Pixel 7 och Pixel 6 pro är bra köp.
    Gillar att det numera finns face unlock nya 7an. Sedan gillar jag att man får gratis VPN på 7an.

anduns och eastbound gillar detta.
  10. KiloEterna

KiloEterna Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Inga problem med min skärm, konstigt hur det kan skilja sig så :eek:

11. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 729
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jösses vilket pris. Pixel 6 Pro är fortfarande en grym telefon. Normalt begagnatpris just nu verkar vara 4500 kr och även till det priset är den mycket prisvärd. Den mindre skärmen och avsaknad av telezoom gör att P7 går bort för mig och jag misstänker att uppgraderingarna i P7Pro över P6Pro är för små för att motivera ett 3K högre begagnatpris (4500 vs 7500).

anduns gillar detta.
  12. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Framförallt får du en sämre telezoom jämfört med P6 Pro. Men en mycket bättre ultrawide. Jag tycker dock att tele är viktigare.

flipp gillar detta.
  13. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 729
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det håller jag med om. Använder ultrawide väldigt sällan. Tycker också 4x är ett rätt användbart avstånd.

14. Jayjay2

Jayjay2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Vart köper man den billigaste Pixel 7 128gb (ej pro) idag ? Med tanke på Benify, rabattkoder och alla möjliga knep man kan ta till. Tänkte testa installera GrapheneOS på den så även utländska shoppar funkar.

Elgiganten har den för 5990. Är det ett oslagbart pris ännu?
    Är ej i akut behov närmsta 3-4 veckor men skulle vara trevligt att ha en senast slutet februari.

15. Riffen

Riffen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Brutalt nöjd med min, haft den nu ett par veckor, köpte den på Elgiganten för 5990, värt varenda krona.

Gorgeous, katho, galaxy81 och 1 annan gillar detta.
  16. drwlz

drwlz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Undrar vad som är felskrivet här (förmodligen texten i den gula rutan).

Om det nu skall vara 399 / mån för Obegränsad Snabb + Pixel 7 så låter det ganska lockande. Men gissningsvis så skall det väl stå "Mobil 15GB för 499 / mån". Byter man abb till just Obegränsad Snabb så blir det 599 i abonnemangskostnad istället, så något är ju lite fel.

Kanske värt att kolla upp :)

upload_2023-1-19_17-0-0.png

17. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Elgiganten har sänkt priset för Pixel 7 PRO med 1000:- för respektive minneskonfiguration.
    Erbjudandet gäller till och med 12/2.

18. SilverDogg

SilverDogg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11
    Var inne och snackade med dom precis och kan tillägga att dom har en inbyteskampanj där du får 2500 + mobilens värde extra i rabatt. Gjorde mig väldigt sugen på att byta direkt, men ska avvakta OnePlus evenemang nästa tisdag.

galaxy81 gillar detta.
  19. Jayjay2

Jayjay2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

Vet du hur det fungerar ifall man vill kunna synka och flytta över från gamla mobilen då?
    Man behöver båda i handen för att säkerställa att allt kopieras över till den nya.

Dvs, kan man återlämna inbytestelefonen några dagar senare och då få pengarna?

20. chhans

chhans Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    447
    Elgiganten Trade-In - Elgiganten: