Jag inser att man kan sälja klockan som man får med i de erbjudanden som nu finns, men det orkar jag nog inte med - när kan man vänta sig att Pixel blir exempelvis "månadens mobil" på
Comviq _utan_ klocka, buds eller liknande? Visst, det är ett bra sätt att "sockra" erbjudandet, precis som väldigt generös datamängd kan vara, men det måste ju ändå kosta något för Google/operatörer att skicka med en klocka så det borde kunna bli billigare utan.
(Jag håller f.ö med om att totalkostnad under bindningstiden är det man ska kolla med, då kan jag i mitt huvud snabbt göra en överslagsräkning som säger att abonnemang kostar för mig kring 2400kr/år, 4800kr på två år resterande kostnad är det jag i praktiken betalar för telefonen om jag binder mig; abonnemang på över 200kr skulle jag aldrig skaffa i dagsläget)
I dagsläget ligger ett bundet 24 mån för mig på
Comviq för 8 Pro på totalt lite drygt 14000,
med klocka, om man sedan kränger klockan för 3000-4000 (vad vet jag) kommer telefonen att kosta 5000-6000 för mig när jag dragit bort de ändå ca 5000 jag kommer att betala för abonnemang över 2 år; det är ett ganska bra pris som nästan får det att rycka i köptarmen. (Jag har mobil & abb på 345kr/mån som går ut nu, hade tänkt byta till Fello 165kr/mån och köra vidare med Galaxy S21 men jag är flexibel om man dinglar rätt telefon framför näsan på mig)
Click to expand...