Fråga: Köra Androidappar på Win 10 PC?

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Narcoleptic, 15 nov 2023.

1. Narcoleptic

Narcoleptic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Saknar helt erfarenhet när det gäller emulatorer och hittar inget färskt/hjälpsamt vid sök.

Hittar ibland Androidappar som ser väldigt intressanta ut och saknar version/motsvarighet för PC.
    Nyligen tex Track&Graph för flexibel inmatning och analys av personliga data.

Inmatning via luren funkar ju bra men för Set-up, management och analys/export vill jag gärna jobba på datorn pga KB/M, större skärm, fönster side-by-side och Copy/Paste.

Kan ju köra i luren via Link to PC, men då begränsad till smalt format pga har ingen tablet.

Därför undrar jag om/hur man löser detta enklast?

Tack på förhand! :)

2. pirum

pirum Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Jag hade nog provat BlueStacks – Die beste Mobile-Gaming-Plattform für PC & Mac | 100% Sicher und KOSTENLOS , jag kör det till barnens skolappar (som jag givetvis har i min mobil också, men det är enklare att ha allt på datorn när man lägger upp saker till Försäkringskassan osv)

Jag tror förresten Bluestacks 5 är den versionen man vill ha, har läst en del strul med Bluestacks X/10.
    (Körde tidigare Bluestacks 4 på Mac, men Bluestacks uppdateras inte längre till MacOS och funkar knas, så nu kör jag nested virtualization i Parallels Desktop 18 på Intel-MacOS; Monterey-Windows11-Bluestacks5 (puh))

(Jag efterlyser också bättre lösningar, tror Windows 11 i vissa länder kan köra Amazons android-appar men det är väl inte igång i Sverige än - och givetvis går det att installera utvecklarmiljöer för Android)

Last edited: 15 nov 2023
    Narcoleptic gillar detta.
  3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 179

MINA ENHETER

Det verkar som det kan gå att få igång Windows stöd för Android även utanför officiella länderna enligt How to run Android apps on Windows 11: A detailed guide

Jag har inte provat själv men om någon gör det så rapportera gärna!

4. Narcoleptic

Narcoleptic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tackar - ska ta en titt när jag får tillfälle! :)