Problem: komma åt minnet i en Samsung S3 som inte startar

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by om3n, Jun 3, 2013.

1. om3n

om3n Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, jag tappade min telefon i backen för ca 1 vecka sedan så displayen sprack på den. Men telefonen och tuchen fungerade fortfarande bra! Igår kväll så låg telefon i soffan orörd och så fick jag ett sms, Så jag tog telefon och då var den helt svart fast den lilla blå lampan blinkade som visar när man får meddelanden. Jag startade om telefon genom att ta ur batteriet men den vill inte starta igen, den kommer till Samsung loggan med det blåa skenet runt Samsung sen händer inget mer på ca 10 sec så startar den om från loggotypen igen. Så min fråga går detta att lösa om annars går det att komma åt minnet i telefon så jag kan plocka ur mina bilder etc. Jag har en hel del viktiga dokument och liknande som kommer kosta mig multum om dom försvinner och jag skulle kopiera över dom på datorn men jag han inte så långt.

PS. Jag är ganska ny med Samsungs system jag har hållit på en hel del med iPhone tidigare och Jailbreakat och liknande men Samsung är jag inte lika haj på än.

Snälla hjälp mig lösa detta!

Tack på förhand // Om3n

2. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gå in i Odin mode (stäng av telefonen sen volym ner, home och power)

Vad står det på dessa 4 rader?

3. om3n

om3n Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

4. om3n

om3n Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon borde väl veta något om hur jag kommer åt minnet? :/ liknande DFU mode eller ngn uppdatering jag kan installera.

5. anCnoc

anCnoc Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte en aning om detta hjälper men prova Safe Mode Som denna killen gör på videoklippet.
    För att använda Kies så behöver du få igång den antar jag.

Prova annars att låta batteriet vara ur ca 1 timma. Har löst sig för liknande problem.

6. om3n

om3n Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag testade som på videon men det enda som händer är att telefonen startar om under hela tiden jag håller in och den kommer aldrig till "Safe mode". Jag hade batteriet ur hela natten så det löste inget.

Några andra förslag? jag bryr mig endast om telefonens innehåll det är det viktigaste.

7. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bilden du la upp är från recovery mode inte odin mode.

Odin mode kommer du in i genom Vol ner istället för vol upp.
    I första rutan som kommer upp där klickan du vol upp och sen har du 4 rader där.

Infon på dessa skulle behövas för att veta om mjukvaran crashat totalt eller bara delvis :) Är den delvis crashad så finns det en chans att komma åt filerna. är den totalt crashad så krävs det lite djupare ingrepp som resulterar i att verkligen ALLT är borta.

Dock så gissar jag på att du kommer få upp "Product name: [blankt]" och då är det tyvärr kört vad jag vet.