Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av CaptainC, 2 sept 2010.

  1. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Så startar nu denna tråd då det börjar bli lite rörigt på forumet med en ny tråd varje gång någon har ett problem som egentligen inte är så stort och inte behöver en ny tråd, som tex Jag kommer inte in på market :/ eller Vart sitter on knappen???+?

    Nu har jag några b-frågor jag hoppas någon kan svara på
    here we go:
    Ja ladda ner eris market fix men får inte skiten till att funka, först klickar jag på ge su och sen får jag upp system patched please restart your device accasionally users will have to wipe data cache wipe or whait to fingerprint to cleare . kommer inte ihåg att jag gjorde så sist utan bara valde vart mitt sim skulle simuleras ifrån.

    Nu en fråga jag kan få svar på i morgon men tar den ändå här: när jag i mars ingick ett 18mån abonneman med tele2 inick fri surf till sista augusti, nu är det september vad händer? min sambo sa att de fråga henne om hon vill ha det efter augusti så betalar hon 100mån, mej har de inte frågat något så jag vågar shi surfa på 3g nätet

    En fråga om one klick lag fix app när jag ändå är igång: när jag först gjorde sån här lagg fix (första versionen) tog lagg fixen 1gb typ av de tvp man har på internminnet nu när jag gjorde med appen kunde ja välja, ja bara klicka och fick 500 något mb . vad blir resultatet av detta?

    edit: på root interna minnet har jag en fil ja inte sett innan: DiskCatcheIndex14544.temp är det laggfixen, annat viktit eller kan jga plocka bort den?
     
    Last edited: 2 sept 2010
  2. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    1. Kör Market Access istället för Eris, det har funkat kanon för mig.

    2. Jag skulle inte surfa innan koll med tele2. Ring och lägg till ett surfpaket medium så har du 1 gb per månad och går du utöver det så stryps uppkopplingen till x kb/sec. Har du inget surfpaket kostar varje megabyte och har du surf lite ingår bara 200 meg och därefter kostar varje mb.

    3. Det innebär (antar jag) att det snabba virtuella minneskortet har 500 mb i utrymme och det gamla långsamma filsystemet har resten.

    4. Vet ej, skulle inte plocka bort temporära filer utan låter telefonen fixa det själv.
     
  3. qwas00

    qwas00 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    1. Med Market Access får man betalprogram och med Eris visas Skyddade Programm. Kör med båda!

    2. Jag tror att du får betala för datatrafiken, men som sagt, kolla med tele2

    3. Precis, men när det virtuella ext2/ext3/ext4 minnet är slut kan han inte "välja" att installera appar till det gamla långsamma. Det virtuella är alltså det man har. Beroende på vilken lag fix kan detta dock utökas.

    4. Kör du med Ryanza's borde den heta linux.ex2. I vilket fall som helst borde det vara en ex2/ex3/ex4 fil.
     
  4. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kan nån svara på varför det är ett jäkla lotto när jag klickar på youtubelänkar. Ibland blir det i spelaren, vilket jag föredrar, och ibland i webbläsaren. Vill ju se allt i spelaren så det blir fullskärm, bra kvalitet och ingen nersläcknkng av skärmen..
     
  5. Tilde

    Tilde Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Last edited: 3 sept 2010
  6. Hasse_s

    Hasse_s Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tjena har lite problem med kontakter, hur gör jag om jag vill synka kontakter som jag har på galaxyn mot mitt google konto?
     
  7. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Vänta nu - du startar en tråd för frågor som t.ex. "Jag kommer inte in på market" eller "Var sitter On-knappen" - alltså frågor som egentligen inte behöver en egen tråd?

    Var är då svaren på dessa? Och vad tror du att vi har en FAQ till för?
     
  8. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ta det lite lugnt eller? En FAQ svarar inte på alla frågor, den svarar på frågor som kommer ofta.
    Tycker själv att tråden var en bra idé, låt den utvecklas till en grund för att göra FAQ bättre.


    Tryck meny när du är inne vid kontakterna, och sedan hämta vänner. Lägg till ditt Google-konto där så sak väl de kontakterna komma upp i mobilen?
     
    Last edited: 4 sept 2010
  9. qwas00

    qwas00 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fast det är ganska smidigt att faq:n utgör frågetråd också.
     
  10. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Enligt mig så ska FAQ-trådar inte innehålla massa inlägg, utan om man har en idé eller så till FAQ så ska man skicka det till trådskaparn. Den här tråden passar bättre till frågor som sedan kan läggas till i FAQ.
     
  11. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Det är dock korkat att använda en "vanlig" tråd till att fråga 100 olika saker i. Det blir då jobbigare att hitta rätt tråd när man söker och tråden kan bli alldeles för lång.

    Om man vill göra det bra och korrekt så är det en tråd per fråga (om inte alla frågor gäller samma sak), annars blir det helt fel.

    Hur kul är det att läsa igenom 40 sidor i hopp om att hitta det man letar efter?
     
  12. Hostis

    Hostis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Går ju faktiskt och göra en avancerad sökning inom forumet.
     
  13. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Det går, ja. Tror du att majoriteten av användarna (av dom som faktiskt använder sökfunktionen) använder den avancerade delen? Nej.

    Det bästa är fortfarande att skapa en tråd per fråga, på så sätt diskuteras endast (någorlunda) relevant information i tråden.

    Den här typen av trådar är den sämsta möjliga.
     
  14. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  15. qwas00

    qwas00 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Alternativ 1. Läs i FAQ om hur du fixar betalprogram.
    Alternativ 2. Fixa den på något sätt som inte diskuteras här
     
  16. qwas00

    qwas00 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har lagt till en länk i FAQ att det är här man ska ställa frågor som man inte hittar svar på.

    Hur som helst, byt namn på tråden till "Frågetråd Samsung Galaxy S" och beskriv att man ska ställa frågor här och ingen annan stans i inlägget. Skriv också att man ska läsa FAQ innan man ställer frågor.

    Sedan borde den här klistras om det är en allmän uppfattning att man borde ställa frågor i en sån här tråd och inte i FAQ.
     
  17. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Jag anser fortfarande att det bästa sättet att fråga är att göra en ny tråd gällande ämnet, då det blir lättare att hitta för dom som söker (eller skapar ny tråd, då liknande trådar dyker upp innan man har postat den) och man kan hålla en diskussion om ämnet utan massa andra frågor emellan.

    Om man inte hittar svaret på sin fråga i FAQ, Android FAQ eller genom att söka i forumet så ska man starta en NY tråd med ett beskrivande namn, det är så forum ska fungera egentligen.

    Men det är förstås bara min åsikt. Om denna tråd blir klistrad så gör det mig självfallet ingenting, jag kommer dock fortsätta uppmuntra till att skapa nya trådar för sådant som inte hittas via tidigare nämnda ställen, då det är större chans att man får hjälp då.
     
    Last edited: 4 sept 2010
  18. qwas00

    qwas00 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Din åsikt är noterad, och för övrigt var det just den lösningen jag rekommenderade.
     
  19. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Då är vi på samma sida. Nu ska jag äta mina toast. :P
     
  20. spionas

    spionas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jo, har upptäckt en litet problem med min kalender.
    Om jag skriver in ett möte som skall starta, säg, tisdag kl. 13.00 och sluta samma dag kl.15.00 så justeras detta i efterhand till en felaktig sluttid.
    För att ta ex. ovan så justeras sluttiden till att gälla samma tid som starttiden men dagen efter istället. Dvs. start: tisdag 13.00 och slut: Onsdag kl.13.00.

    Oj, detta var krångligt att förklara men hoppas någon förstod ändå :)

    Funderar om det kan vara så att någon av kalendrarna som synkas (Google & Facebook) bidrar till detta problem. Olika tidsinställningar..?

    Kör med JM2 samt har ställt in mobilens tid manuellt.

    Är det någon annan som upplevt detta problem eller är det någon som har förslag på hur det kan lösas?

    Tack på förhand!