Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av CaptainC, 2 sept 2010.

  1. Rinzai

    Rinzai Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte testat den ännu. Men jag skulle vilja ha en balanskontroll för allt ljud - även när jag lyssnar på radio tex och det gör jag väl inte via en musiksplare?
     
  2. tephlaun

    tephlaun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    KIES säger att "Din enhet stöder inte programvaruuppgradering via Kies" nu när jag ville kolla om det fanns nån Valuepack att ta hem. Jag rootade för ung. ett år sedan. Plockade sen bort rootningen. Är inte säker på vad jag gjorde då jag gick tillbaka från root men jag är rädd att jag inte har rätt version av GingerBread i SGS:en. Vad är rätt Bas- och grundversion och kompileringsnr. för GingerBread här i Sverige? Skall det spela någon roll, tror ni?

    Så här står det på raden under:
    Inbyggd programvara aktuell version: I9000XWJVH/I9000XEEJV3/I9000XXJVO/I9000XWJVH (NEE)
     
    Last edited: 2 apr 2012
  3. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    OBS detta är ingen annons!!!!

    Hej alla glada swedroidare!
    Har en liten fråga, tänkte sälja min galaxy s som är snart 2 år (i juni) lite skorrande från högtalaren (när någon pratar med en) har ett casemate skal till den.
    Telefonen är använd så den har repor på baksida o lite runt om dock inget på displayen
    Hur mycket är det lämpligt att lägga ut den för?
     
  4. lagergren

    lagergren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Uppdatera superuser

    Idag rootade jag telefonen min första gången någonsin, och en stund efter så fick jag en nortification om att det fanns en uppdatering till Superuser på market. Googlade lite och läste olika och vissa sa att man INTE skulle uppdatera via market medans vissa sa att det var lugnt. Folket skrev typ att man skulle köra via såna zipfiler och vad allt nu heter.

    Men jag körde på och uppdaterade via market, och sen uppdaterade jag något annat inne i programmet (su binary?). Undrar bara om det är något som kan gå knas om man gör såhär? borde man göra på något annat sätt eller funkar detta lika bra?
     
  5. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Tror det ska vara clear to go så att säga. Sålänge själva uppdateringen i sig är okej och inte någon bugg eller något sånt.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Att telefonen partioneras om när man använder pit i Odin vet jag och jag vet att man ska bocka i re-partition om man använder pit. Vad jag däremot inte vet är när man ska använda pit och när man inte ska det. Säg t.ex. att jag får bootloop på någon rom utan recovery och måste flasha stock, ska jag då använda mig av pit eller inte?

    Jag läste någonstans att man bara ska använda pit om man är säker på att flashningen kommer att lyckas. Innebär det alltså att det är mer riskabelt att flasha med pit än utan?
     
  7. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag vill ta en bild på en kartvy i Eniro eller maps. Men varje gång jag försöker så backar ju telefonen ur programmet (har försökt på flera sätt, hålla fast, länge, kort trycka samtidigt på hem, trycka på hem efter tillbaka o.s.v.).

    Finns det inget sätt att spara en kartsökning eller ta en bild på den?

    Och finns det inget kartprogram som kan visa vad man söker utan att kräva startpunkt och visa rutt?

    Kollade printer screen-appar på märket, men de verkar kassa, dyra eller kräva root.
     
    Last edited: 26 maj 2012
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Fungerar med skärmdump och hitta.se. Den kan även visa en adress utan att hålla på med att prompt visa rutt och söka var jag är :)