Kommer det bli vanligare med skarpa kanter?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av snyft, 16 sept 2020.

  1. snyft

    snyft Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    35
    Gillar inte denna tråkiga standard med runda kanter som existerat sedan smarttelefonens intåg.
    Såg att Note 20 Ultra har "skarpa kanter" och det var verkligen snyggt i mina ögon.
    Är det problem med att göra skarpa kanter eller varför har det inte existerat i någon större mängd innan?
    Kommer det bli vanligare snart tro?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är nog främst en modefråga, men trots att N20 Ultra har skarpa kanter, så är displayen fortfarande något rundad utmed hörnen. Inte för att det är något större problem dock.

    Skarpa kantar är lite mer industriellt, men det verkar ju vara på modet nu igen. Vill man dock hålla nere yttermåtten så mycket som möjligt förmodar jag att det är något enklare med rundat?

    Har själv inte varit en så stor fan av "tvålkoppsdesignen" heller, utan föredrar den mindre organiska/mer industriella designen.

    Det kan eventuellt ha med 21:9 att göra också? Sonys telefoner hade förmodligen sett lite märkliga ut med en rundad design.
     
    Last edited: 16 sept 2020