Kommer jag bli besviken?

Diskussion i 'Ideos X5' startad av WX5, 10 maj 2011.

  1. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej.
    Har haft en Samsung Spica förra sommaren men av någon anledning sålde jag den. Fråga mig inte varför. :P

    Iaf så vet jag att jag gillar android men har inte haft en sen jag sålde min förra. Nu har jag beställt en Ideos X5 från min operatör. Men jag vet inte om jag kommer att vara nöjd med den. Just nu har jag en Nokia N8 och jag älskar kameran på den mobilen.

    Vet att apparna gör mycket för mobilen annars så kan man ju ha en vanlig enkel mobil. Så där har ju android bättre än Nokias.

    Sen har jag ingen som helst aning om kvalité på dessa okända märken. En Samsung så vet jag att dom gör bra (iaf har gjort) telefoner men hur är det med en Huawei? Mannen och jag har kollat runt om recensioner och filmer om alla androidlurar som är aktuella för oss.

    Det jag föll för var formen och priset och apparna såklart.

    Köper jag grisen i säcken nu? :ehm:
     
  2. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kan ju säga att jag har en grym beslutsångest över allt så det är inte bara att behålla N8 eller köpa X5:an.
     
  3. Simcon

    Simcon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det första som ska nämnas är att det är en budgettelefon*, så tillverkaren har sparat in på vissa delar, men det verkar som om det ändå är en bra och prisvärd telefon. Jag får själv min på torsdag, och jag tror att jag kommer bli nöjd med den.

    Men allt beror självklart på vad man har för förväntningar på telefonen man köper. Så vad är det främsta du vill ha i telefonen? Vad är det du prioriterar högst?

    *(Hårdvaran är samma som i vissa dyrare telefoner, men för att få ihop det är det något de har skurit ner på, så kvalitén är inte nödvändigtvis lika bra som de telefoner den kan jämföras med.)

    (I svaren nedanför reserverar jag mig för fel, då jag har dålig koll på hur Nokias N8 är).

    Om man jämför Huaweis x5 med Samsung Spica så är hårdvaran mycket bättre i X5. Jämfört med Nokia N8 är hårdvaran på de flesta punkter bättre i Huawei X5, det enda jag tror är direkt bättre på N8 är dess kamera. Kameran på X5 är sämre i jämförelse, X5 kan väll på sin höjd ta acceptabla stilbilder, och då är de inte ett dugg mer, så där är den (avsevärt?) sämre än N8.

    Kvalitén är väll okej, den är bra för att vara en budgettelefon, trots allt har den hårdvara i klass med telefoner som är betydligt dyrare, och då måste de har skurit ner någonstans... Men med det sagt, tror jag inte att det är det är något problem.

    Nog är det kanske lite så, om möjligt skulle det bästa varit att sett om någon butik har den hemma, så att du kan känna och testa den. Om inte så är det i värsta fall så att du kan och returnera den då du har öppet köp? (Vet dock inte hur lagstiftningen och villkoren är i Finland.)
     
    Last edited: 10 maj 2011
  4. Droid113

    Droid113 Guest

    X5:
    + Android
    + Billig
    + Bra prestanda
    + Hyfsad kvalitet

    - Liten community
    - Sämre kamera än N8:an
    - Sämre skärm(dock helt okej)
    - Osäkerhet kring Gingerbread
     
  5. ronaldoo

    ronaldoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skärmen är fantastisk tycker jag (speciellt för det priset). Har spelat alla möjliga spel med härligt kvalitet
     
  6. sebgus

    sebgus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Skärmen är bra, fantastisk = iPhone4 alt. någon S-LCD eller S-AMOLED. Sen kan man ju kolla på vilken prisklass de ligger i, men det är en annan femma :-)
     
  7. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Åh tack ni som svarat.

    Det jag kommer att ha för användning av är apparna som inte finns i Ovistore. Det finns betydligt fler appar som jag han användning av. Så som bipolar mood tracker och dagböcker och liknande samt en del hälsoappar.

    Kameran vet jag är sämre men det känns inte som ett argument att inte köpa Ideos då jag har en kompaktkamera som jag är supernöjd med (men den kommer tyvärr inte alltid med).

    Mannen funderar på en Galaxy S (och en till som jag just nu inte kommer på) och dom är ju dyrare och kanske ses som lite bättre än Ideos tex. Som sagt så har jag en grym beslutsångest och kan inte släppa något om att något annat är bättre än den jag valt. Jag har tex bytit kamera 10 gånger dom senaste 6 månaderna just för att jag inte kan släppa att "den andra" kameran kanske är bättre än den jag har. Ja ni förstår hur svårt jag har det. :P

    Men samtidigt kommer jag säkert att vara nöjd med denna mobil. Köpte den inte bara för att den var billig utan för att formen på mobilen är likadan både uppe och nere så den ligger skönt i handen precis som N8:an.