Fråga: Konsekventa vibrationer på klockan

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av thr, 1 jul 2017.

  1. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag har en Moto 360 2nd gen med AW2 och jag har ett stort problem att få vibrationerna för aviseringar att fungera som jag vill.

    Önskemål:
    När mobilen har ljudet på: aviseringen låter på mobilen och vibrerar på klockan.
    När mobilen är i vibrationsläge: aviseringen vibrerar på mobilen och vibrerar på klockan.
    När mobilen är i DND: mobilen varken låter eller vibrerar, men klockan vibrerar fortfarande.
    Alla typer av aviseringar som vibrerar på klockan ska helst vibrera lika.

    Nån som vet hur/om man kan få till det?

    I AW1 så gick det att få till mha Light flow, men hur jag än gör nu så blir resultatet inte speciellt bra. Ställer jag in att Light flow ska vibrera i klockan på ett visst sätt så blir det oftast dubbelvibreringar när mobilen låter eftersom en avisering i mobilen allltid verkar skapa en vibration i klockan. Låter jag mobilen sköta vibrationen i klockan helt själv utan hjälp av andra appar så blir vibrationen väldigt kort men framför allt så slutar den vibrera helt när mobilen är i DND.
    Att klockan ska vibrera trots att mobilen är tyst kan inte vara en så otroligt konstig sak att vilja ha. Och jag vill inte behöva gå in i AW-appen för att behöva aktivera läget där mobilen alltid är tyst när den är kopplad till klockan.
    Och eftersom klockan och mobilen har osynkade DND-lägen så tycker jag att klockan inte ska sluta vibrera bara för att mobilen är satt i DND.
    Slutligen så visas inte aviseringen på klockan om man väljer signalen "Ingen" för den appen som visar aviseringen. Den finns, men den är minimerad redan från början. En work-around för det är att välja en faktiskt signal som inte låter. Men då triggas vibrationen på klockan automatiskt igen.

    Ett exempel med Textra om jag väljer att inte göra något via tredjepartsappar:
    Textra är inställt på att spela upp ett ljud vid aviseringen och vibrationer är inställt på "Ja, när vibration är aktiverat" (eller nått sånt).
    När mobilen har ljudet på: Mobilen låter och klockan vibrerar till väldigt kort.
    När mobilen är i vibrationsläge: Både mobilen och klockan vibrerar så länge som vibrationen är inställd i Textra.
    När mobilen är i DND: Ingenting händer i vare sig mobilen är klockan.

    Hur kan man misslyckas så totalt med den troligtvis viktigaste funktionen på en smartklocka?
     
  2. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ingen som har någon lösning på det här? Jag har fortfarande problem med det...