Problem: Konstiga notifikationer och andra problem

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av dynaflux, 30 maj 2014.

  1. dynaflux

    dynaflux Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Häromdagen började min Samsung Galaxy SIII (GT-i9305) bete sig konstigt. Under en dag kom upprepade notifikationsljud för ansluten laddare. Vid två tillfällen kom det upp meddelande om att telefonen är dockad. När jag la mig igår kväll stängde jag av den och kopplade in laddaren och när jag vaknade var lysdioden röd och den gick inte att starta - totalhäng vilket bara kunde lösas genom att jag tog bort batteriet. Därtill hade det skett några andra konstiga saker.

    Redan när problemen uppkom har jag provat att starta om några gånger. Jag drar mig för att göra factory reset men kan det hjälpa så gör jag det.

    Ska man gissa på mjuk- eller hårdvarufel? Hur lång är garantin (köpte den för 16-17 månader sedan)?
     
  2. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Kolla kvittot så ser du hur lång garanti som tillämpas. De flesta aktörer med självaktning ger två år medan Telia bara ger ett års garanti (sketasnålt). Dock ska du vara medveten om att du har tre års reklamationsrätt, men då ska du kunna påvisa att felet funnits i telefonen från försäljningsdatum.