Övrigt: Konstigt med laddning.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Tom200, 14 okt 2011.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Laddade telefonen för första gången idag. Den var av och urladdad när jag anslöt den.

    Jag tänder den efter några få minuter, och då är batteriet redan på 37% (enligt Battery Indicator)! Tycker detta måste vara fel så jag stänger av den igen och låter den ladda.

    När jag tänder den igen så är batteriet på 94%. Spänningen (enligt battery indicator) är på över 4.220v, vilket verkar väldigt högt.

    Sen tar det en väldig tid att ladda resten till 100%. Spänningen är på 4.205 volt när den är fulladdad. Nivån sjunker till 98% när jag drar ur laddaren.

    Undrar därför om något kan ha gått fel och även hur lång tid det brukar ta för er att ladda?
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefonen laddar mycket snabbare när den är avstängd har jag märkt, då laddar den från ca 2%-full på ca 2h - påslagen tar det ca 2,5-3h istället.

    Testa att trycka *#*#4636*#*# och välj batteriinformation för att se om det stämmer överens med Battery Indicator.
    När du börjar använda telefonen, tar batteriet slut snabbare än vanligt då?

    Spänningen på min är 3,88v..vilket gör att ditt värde verkar relativt högt. Inte för att jag har så stor koll på vilken egentlig skillnad det gör. Att nivån sjunker till 98% är inget konstigt, det är för att batteriet inte ska bli verkligen 100% fullt - då det börjar förlora kapacitet då (hade en X10 Mini Pro förut, den sa att den var full när den var över 90%).

    EDIT: Min volt har nu vid 75% och laddning gått upp till 4,1V, så 4,2 låter inte så väldigt mycket längre.
     
    Last edited: 15 okt 2011
    Tom200 gillar detta.
  3. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Min förra lur var det tvärtom. Den tog 3h om man laddade när den var av, 2h på.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det låter faktiskt konstigt då den inte är aktiv på något sätt när den är avstängd..till skillnad från när den är påslagen.