Kontakter, även med Viber och Whatsapp...

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 21 aug 2011.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Kör Nexus One, med CM7, men det spelar nog inte så stor roll i denna frågan ändå.

    Har både Viber och Whatsapp installerat, och har märkt att jag på vissa kontakter har både Viber- och Whatsapp-infon på min kontakt. Så jag kan trycka på bilden, och där välja om jag ska ringa vanligt, skicka sms, skicka msg med Whatsapp eller ringa med Viber.

    Precis så jag vill ha det.

    Dock gäller detta inte på alla. På vissa kontakter finns inte Viber- och Whatsapp-infon. Kontakterna finns i apparna, men när jag går till kontakten via "phone" så ligger infon inte där.

    Dock, om jag ändrar att INTE bara kontakter med telefon-nummer ska synas, så ser jag att det på de kontakter utan Viber- och Whatsapp-infon finns ytterligare 2 kontakter med samma namn. En för Viber, och en för Whatsapp.

    Någon som vet varför det på vissa kontakter blir rätt och på vissa blir fel och det istället blir en extrakontakter per app?

    EDIT: Visade sig att jag bara behövde avinstallera apparna, och sedan installera om de, så blev det rätt.

    /Söder
     
    Last edited: 21 aug 2011
  2. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tack för en bra fråga, gäller nog fler androider för jag blev av med de flesta kopplingarna när jag blåste luren senast - Så även jag ser fram emot ett bra svar :)
     
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Som sagt. Jag avinstallera både Whatsapp och Viber, och pillade lite med av och på för sync, och sedan installerade jag in de igen.

    Nu är allt som det ska.

    /Söder