Kontakter från SD eller Googlekonto + MMS-inställningar?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av robert2010, 20 okt 2010.

  1. robert2010

    robert2010 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej vänner och kamrater,

    Har haft min Galaxy S på reparation och fick tillbaka den idag. Det visar sig att dem har bytt skärmen på den, vilket helt förbryllar mig, då jag inte har haft problem med skärmen. Dock med mikrofonen. I papper står det: "Byte av front/display(mikrofon) och uppgradering. Test ok." I material och delar står det "MEA FRONT-FRONT + OCTA LCD" Några kommentarer kring detta?

    Det var nämligen så att jag flyttade över mina telefonkontakter till SD-kortet, och tror även att jag på något sätt lyckades ladda upp dem på mitt Google-konto. Nu går det inte att kopiera över dem från SD-kortet. Jag går in via telefonkontakter, och sedan importera från SD-kort. Det står då: "Det gick inte att söka på SD-kortet (Orsak: Inga vCard-filer på SD-kortet.)

    Detta upprör mig kraftigt.

    En till fråga. Vart får jag tag på GPRS och MMS inställningar? När jag först fick telefonen i juli, fick jag dem inställningarna per automatik. Nu när jag försöker skicka från Tele2's hemsida, så säger den att jag får göra det manuellt, när jag försöker göra det stämmer inte uppgifterna med vad som visas i mobilen.

    Tacksam för den hjälp jag kan få.
     
  2. robert2010

    robert2010 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppskattas verkligen om någon kan hjälpa mig.
     
  3. Gregur

    Gregur Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. dyallo

    dyallo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förmodligen så trodde du bara att du förde över kontakterna till SD-kortet, eller så har de tömt SD kortet med.
    Men om du har laddat upp kontakterna till Google-kontot är det bara att Synca så får du dem till din telefon.

    Ange namn Tele2Comviq GPRS
    Åtkomstnamn internet.tele2.se
    Proxy Inte inställt
    Port Inte inställt
    Användarnamn Inte inställt
    Lösenord Inte inställt
    Server Inte inställt
    MMSC http://mmsc.tele2.se
    MMS-proxy 130.244.202.030
    MMS-port 8080
    MCC 240
    MNC 07
    Verifieringstyp PAP
    APN-typ Internet + MMS