Problem: kontakter i sim återigen.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av AndersE, 4 januari 2012.

1. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag låg precis på sjukhus en vecka och fick bara använda mobilen i flightmode (mobil är förbjudet på sjukhus).

Jag hade haft mobilen avstängd och satt på den i flightmode.
    När jag skulle kolla upp en del kontakters telefonnummer (vem kommer ihåg sånt nuförtiden) så var min kontaktlista helt tom. Jag fick lite panik, och startade om telefonen, fortfarande inga kontakter. Kom på då att jag behövde aldrig slå in min pinkod för att låsa upp simkortet.

För att få mina kontakter var jag tvungen att importera från simkortet varje gång jag slagit på telefonen (i flightmode).

Stängde jag av flightmode och stängde av så var den inte som vanligt nästa gång, utan jag fick importera ännu en gång.

Jag förstår ju att simkortet inte ska vara aktivt vid flightmode, och jag VET att kontakterna sparats i telefonen, men VARFÖR kommer man inte åt dom?

Nu vågar jag knappt använda flightmode igen för dessa problemen.
    SUGIGT..

2. bogieboy

bogieboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lite off topic. Jag har legat väldigt mycket på sjukhus senaste året och på flera olika och dom flesta får man används mobilen på nu för tiden. Vissa avdelningar måste man stänga av den på men då är det väldigt tydliga skyltar...

Skrivet på min underbara sgs2 genom Taptalk ;-)

3. Brask

Brask Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Finns det ingen inställning där man kan välja vilka kontakter som visas. De i telefonen eller de på simkortet? Kanske den är inställd på att endast visa sim och därför inte visade i flightmode?

4. Stefan_k

Stefan_k Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I adressbokens inställningar finns displayalternstiv där kan man ställa in vad som skall visas.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk