Kontakter ser märkliga ut

Diskussion i 'Frågor och support' startad av djohan, 15 apr 2010.

1. djohan

djohan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha hoppat på Androidtåget och köpt en Desire så har jag bara lovord att säga om telefonen.
    Däremot har jag en fråga.
    När telefonen visar kontakterna som finns på SIM-kortet så ser de väldigt märkliga ut, i stil med "Efternamn;Förnamn/h/1;

Finns det någon app/sync metod som gör att man kan editera lite smidigt? Eller kan man ändra sättet de visas på? Hade gärna ändrat dom på datorn och sen syncat tillbaka dom. Att gå igenom och redigera 100 kontakter i telefonen känns inte hållbart.

//Johan

2. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 172
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Omd u överfört kontakterna från SIM -> Telefon och har ett google-konto kopplat till telefonen, så bör du nu ha alla dina kontakter även i gmail.
    Logga in på gmail via datorn och se om du hittar dem under Contacts.

3. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag importerade alla SIM-kontakter till telefonen, synkade med Gmail och sen gick jag in på Gmail och redigerade och slog ihop kontakter (det är rätt smidigt där att man kan bocka för 2 eller flera kontakter så får man valet att slå ihop dem).

Sen döljer jag SIM-kontakterna i telefonen (kan väl iofs ta bort dem, men ibland kommer jag kanske använda SIM-kortet i min gamla mobil).

4. djohan

djohan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för bra svar, nu ser det bättre ut

Problemet nu är att när man trycker på den stora "Phone" knappen så dyker en dialpad upp , och längst upp är det lite kontakter från mitt simkort. Hur skulle jag egentligen vilja ha min "People" lista som jag precis har skapat. Går det? Eller det kanske finns en App som kan ersätta standard-phone-vyn?