Kontakterna i x10 försvann vid synkning m gmail.

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Stratan, Sep 30, 2010.

1. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenix alla duktiga.

Jag valde att från mobilen synka kontakterna mot gmail. Fiffigt och bra dök kontakterna upp en efter en i web-gmailen. Kul!, tänkte jag.
    Det vara bara det att när jag tittade till telefonen igen så visade det sig att ALLA kontakter försvunnit ur telefonboken. INTE kul, tänkte jag då.
    Och jag lyckades inte alls att få dom från web-gmail till android telefonen hur jag än försökte.

Någon som känner till lösning på detta?

M v h
    Anders E. S.

2. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Det händer ofta för mig med så jag litar inte på det längre. Synkar bara kalendern för där går det bra. Numera säkerhetskopierar jag kontakterna till minneskortet INNAN jag ev försöker synka mot google.

Senaste gången försvann alla kontakter utom de 3 senaste skapade på telefonen....

3. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svar.

Så du menar att det ibland fungerar för dig också?
    I så fall kan det vara värt för mig att försöka ibland på samma sätt som dig, med en backup i ryggen alltså.

4. jendroid

jendroid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, verkar som om jag kommer att få samma problem. Telefonen synkar och jag ser i webgmail att kontakterna försvinner en efter en. :( Just nu vill jag bara spöa skiten ur någon på google.

5. Smith

Smith Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ni problem med att kontakter försvinner från kontaktfliken på er Gmail? Aldrig sett det tidigare men blivit av med kontakterna på min telefon ett gäng gånger när jag tryckt i fel inställningar.

6. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Får uppdatera här lite. Gör jag en backup inifrån telefonboken till minneskortet så läggs det till ett extra - på alla nummer som inte har prefix och landskod.
    Nummer med t.ex +4670123456 förblir så medans nummer utan blir i detta format: 070-123-456. Jävla gott störande. Har mailat SE och påpekat det hela.

Tror jag nu kommit på hur man synkar mot google utan att råka radera allt som har hänt tidigare då allt i både telefonbok och på google försvunnit.

Får man fel i boken och vill ta in det på google igen så ska man slå av synkningen först. Sedan kan man radera alla kontakter i telefonen och när det är klart slå på synken igen. Sen kommer det ju upp en fråga om att det är för många borttagningar. Då ska man ÅNGRA detta annars raderas allt på google istället för att man får ned listan igen.

Som det är nu tills SE fixar sin bugg så blir det att synka mot google, gäller bara man gör exakt rätt annars blir det skit.

7. Anthrax

Anthrax Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag gjorde en säkerhetskopiering innan jag uppdaterade till 2.1, och efteråt när jag hade återställt så är kontaktlistan tom. Men i loggen finns både namnen och alla nummer kvar från in- och utkommande samtal..

8. deman_vi

deman_vi Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har råkat ut för exakt samma problem.
    Alla kontakter finns i senaste samtalslistorna, sms kontakter osv men inte i kontaktboken. I kontaktboken så finns endast google kontakter.

Hur gjorde du för att få tillbaka dessa?

//Christoffer

9. hieder.bth

hieder.bth Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det hände samma sak med mig fast jag fick åtminstone kontakter som finns i min facebook profile och har mobile eller telefon nummer. gör så här tryck meny knap eller tryck på skärmen till ni får den där meny som man lägga till genvägar,widget,map/folder osv då ska man välja map/folder och sedan välj "Facebook phonebook", där hittar man de kontakter som finns i facebook och har telefon nummer

Mvh
    Hieder