Kontaktgrupper jag inte vill ha??

Diskussion i 'Allmänt' startad av snowbranch, 6 jun 2013.

1. snowbranch

snowbranch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Nu äntligen så har min gamla hederliga Sony-Ericsson C702 dött och jag har fått en riktigt bra anledning till att skaffa mig en ny telefon, blev en Xperia Z, väldigt nöjd hittills.
    Men en sak stör mig, jag är gmail användare sedan länge, så mina kontakter än noga sorterade i grupper precis som jag vill ha de, och alla dom grupperna ligger så fint i telefonen när jag synkat.
    Men där ligger även ett gäng kontaktgrupper till som jag inte vill ha, först är det 3 st lokala grupper (kollegor, familj och vänner), och kan inte hitta att det går att dölja själva gruppen.
    Men sen är det även 3 st från mitt googlekonto som jag aldrig sett förut, (Coworkers, family och friends), som jag inte heller vill ha där, har sökt lite på de och hittat nåt om att det är "default" grupper och att dom inte går att ta bort...

Någon som vet om det går att dölja dom lokala grupperna? Finns alternativ för att dölja de kontakter som ligger i den gruppen, men inte själva gruppen.

//Pär

2. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Menar du i telefonboken? Där finns ett val för vilka kontaktkällor du vill ska visas!

3. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 045

MINA ENHETER

Menar du att du ser dessa kontakter i appen Gmail eller i appen Kontakter?

Det stämmer att Google införde default-grupper för något år sedan men man ändrade sig senare och plockade bort dem. Däremot finns de fortfarande kvar i Android-telefoner dumt nog. Jag hade för mig Jelly Bean-uppdateringen ordnade upp detta men tydligen inte - jag kan fortfarande se grupperna men de stör mig inte eftersom jag inte har några kontakter i dem. Bara om jag går in under "Välj vilka kontakter som ska visas" (tror menyalternativet heter så) är det något jag märker av, men aldrig annars. Förklara gärna hur du menar att det är ett problem för dig.