Har lite funderingar och klagomål på den nya kontaktlistan och Google contacts/sync...
Tappade tydligen bort en del kontakter när jag försökte återskapa från backup efter uppdateringen till 2.1. Tänkte då att jag skulle lägga in allt via Google Contacts istället, så man har allt på ett ställe. Efter säkert 1½ timme med manuellt uppdaterande av alla kontakter så synkade jag, men alla kontakter följde inte med så jag försökte några gånger till utan framgång. Efter en stund till loggade jag in och tänkte testa igen, och ser då att de 15-20 kontakter som inte hängt med till telefonen har försvunnit från google contacts? Då var det väl bara att börja få tag på folk och be om nummer... Men när jag började lägga in nya kontakter i Google contacts och försökte synka, hände det inget i telefonen, trots att de finns kvar i listan. Blir inte klok på hur det fungerar?
Sen funderar jag även på hur nya kontaktlistan är tänkt att funka? De kontakter jag fick in första gången kopplade ihop sig automatiskt med resp. Facebook-konto, och det var väl ok... Men jag har även en del kontakter som har olika namn i min telefonbok och på Facebook, och dom går inte slå ihop och när jag försöker göra det manuellt får jag bara upp en lista med andra personer i min kontaktlista... Det var ju inte riktigt dom jag ville länka ihop den första kontakten med... Sen om jag skapar en kontakt direkt i telefonen, så kan jag länka till Facebook-kontot manuellt, men om då personen heter annorlunda på Facebook så verkar det som att Facebooknamnet har första prio och skriver över det namnet jag vill ha på kontakten...
Tycker inte att det här fungerar speciellt bra, eller är det jag som har missat något? Vill ju kunna synka alla kontakter från google, OCH att dom ska kopplas ihop med Facebook på ett vettigt sätt utan att fucka upp min ordning...
Ber om ursäkt om det är rörigt skrivet, hoppas att ni förstår vad jag menar...

Click to expand...