Okej... här kommer ytterligare en Spansk "Operatör". Jag skriver med citationstecken, för där jag från början tänkt mig att skriva om Movistar (Telefonica - Spaniens motsvarighet på gamla Telia) så vill jag istället lyfta fram Carrefour som en mycket god kandidat till "bra val av kontantkort i Spanien".
Carrefour är en av flertalet "virtuella" operatörer i Spanien, och är i grunden en av de större livsmedelskedjorna här (Själva kedjan har franskt ursprung) och anledningen till att Carrefour kommer upp som ett alternativ är att jag när jag såg på deras priser för mobilt internet också upptäckte att de har väldigt konkurrenskraftiga priser på vanliga kontantkort.
Nedanstående priser inkluderar IVA för Spanska fastlandet/Islas Baleares:
Kostnad startpaket - 10,17€ (inkl 10€ i samtalspott)
9,28 cent/minuten dygnet runt, alla operatörer
9,28 cent/sms
58 cent/mms
17,4 cent i uppkopplingsavgift
3,54€ i minimikonsumption/månad
Så här långt är Carrefour väldigt likt Yoigo, men det som gör Carrefour lite mer intressant är priset på data, som är:
59 cent/dag som maxpris som dras de dar man faktiskt kopplar upp sig. Full fart (skulle tro det handlar om upp till 384kbps) upp till 20MB sedan blir det en strypning ner till 128kbps.
----
Edit - Observera att dessa uppgifter är ihopsamlade och baserade på information som fanns på Operatörens hemsida när jag la upp dem. Har själv ingen möjlighet (well.. har men orkar inte) att ränna runt till de olika operatörernas butiker för att verifiera allt eller se om någon information skiljer sig från vad som står på webben.
Last edited: Jul 16, 2010