Konton och synkronisering - HTC legend

Diskussion i 'Legend' startad av alphaoph, 28 jul 2011.

  1. alphaoph

    alphaoph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Min HTC legend synkroniserar inte med google. Dvs skriver jag in något i telefonens google kalender syns det inte på datorn och vice versa. Detsamma gäller alla andra google synkroniseringar (docs, gmail etc) förutom google+ som fungerar utmärkt.

    Jag försökte radera kontot, men telefonen frågar då efter fabriksåterställning. Jag testade även att ta bort kontot i Gmail, men det fungerar inte heller.

    Det är andra gången det här händer och första gången räckte det att ta bort kontot under "konton och synkronisering" men det fungerar alltså inte nu.

    Några idéer?
     
  2. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag har förut haft problem med synkronisering av kontakter. Lösningen har varit att gå till Manage Applications och hitta tjänsten Contact Storage. Och radera data!

    Som sagt, det fungerar för kontakter.

    Kanske något motsvarande fungerar för dig? Hitta rätt "storage" tjänst och radera?
     
  3. alphaoph

    alphaoph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Löste sig till slut

    Tack så jättemycket för det snabba och bra svaret. När jag gjorde som du sa, fast för gmail, så började alla andra tjänster också att synkronisera.

    Får ändå säga att det är lite störande att syncen lägger av utan förvarning. Den här gången var det tvättiden jag missade (som jag hade slagit in på jobbdatorn). Förra gången var det tandläkaren (mer kostsamt)