Kontrollera laddning/usb port

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Kommissarie Späck, 7 sept 2019.

  1. Kommissarie Späck

    Kommissarie Späck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Hej
    Har fått meddelandet att fukt är i usbporten och därmed går telefonen inte att ladda med kabel. Har fått den förr men då försvinner den när det torkat, efter ungefär 4-5 timmar.
    Nu har det gått drygt en vecka. Har provat spola försiktigt med vatten, torka med fläkt och till och med en fabriksåterställning. Nu undrar jag om någon har något tips kvar vad jag kan göra.
     
  2. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Jag tänkte föreslå en fabriksåterställning, men det hade du redan gjort?

    Fick samma sak förra veckan, och telefonen hade inte ens varit i närheten av något vatten.
    Ringde Samsung och dom sa att det skulle hjälpa med fabriksåterställning då det var någon ny uppdatering som spökade.

    Jag gjorde det och problemet försvann.
    Annars ser jag inga andra alternativ än att lämna in den på lagning.
     
  3. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det där felmeddelandet har jag haft med Samsung sedan jag körde Galaxy S4 och har passerat varenda modell däremellan till nuvarande S10.
     
  4. Symmetry

    Symmetry Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Har detta löst sig? Jag har en S10+, har provat allt som sagts ovan förutom att testa med vatten ;)
    Min har dock haft detta sen augusti.
     
  5. Kommissarie Späck

    Kommissarie Späck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Mnjaaa, ja och nej. Det försvann efter två veckor men har kommit tillbaka ett flertal tillfällen efteråt. Dock inte lika länge utan då försvunnit efter 3-4 dagar. Märker att det har ingenting med telefonens skick att göra utan det är mer själva kabeln. Jag har inte listat ut vad med kabeln som orsakar felet. Oftast har det hänt när jag har den ipluggad i bilen och stänger av motorn.
    Utredningen pågår.