Konvertera video i luren

Diskussion i 'Allmänt' startad av Luffe, 15 apr 2011.

  1. Luffe

    Luffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej

    Någon sin vet om det går att konvertera video i android - typ mpg4 till avi? Har sökt på Market efter passande app men hittar inget.
     
  2. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Telefonen har lite klen hårdvara jämfört med hemmadatorn. Det skulle ha tagit lång till att konvertera och förmodligen sugit ur batteriet helt. Bättre att göra det på datorn.
     
  3. Luffe

    Luffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min sgs är inte direkt superklen, och med alla dubbelkärniga lurarna som släpps blir det ju piece of cake! Batteritiden får man ju själv stå till ansvars för. Jag behöver skicka mina videos från luren och vill kunna ha samma fil i bra och mindre bra kompression.
     
  4. Cervantes

    Cervantes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    piece of cake är nog att ta i.. Konvertera video tar mycket kräm, bättre att langa över till datorn och göra det.
     
  5. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Det där låter som Apple! "Flash är inte till för telefoner", "Du får inte använda mp3-filer som ringsingnaler", "gör bara men telefonen vad VI tycker du ska göra".

    Gillar att man direkt i telefonen kan ladda ner torrenter (med tTorrent) och packa upp .rar-filer (med AndroZip).
    Varför skulle man _inte_ kunna konvertera videofiler?
    Hoppas det kommer en app för detta, även om jag själv inte har något behov av det. Har man ström och en Android-lur så ska man kunna göra allt man kan med "en riktig" dator! (Om än lite långsammare...)
     
  6. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Använd annars rockplayer eller yxplayer som kan spela många onormala format så slipper du konvertera.