Problem: Kopiera Google-konton till "ny" telefon

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av mbs, 31 jan 2017.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    410

    MINA ENHETER

    Har fått tillbaka min mobil från service (batteriet som svällt och tryckte ut baksidan), och ska nu återställa den med de konton och appar som jag använder. Under tiden som mobilen varit på service har jag haft en annan Galaxy S6, som jag gjorde samma sak på, kopierade Google-konton.

    Men nu har jag fått problem. Det verkar som mobilerna får kontakt, jag får upp på min "tomma" mobil, "Fortsätt konfigurationen på den andra enheten". Och på den andra Enheten så får dra mitt fingeravtryck/pinkod , men sedan "fastnar" den på kopierar Google-kontona och uppgifterna på dem ..." Har låtit dem stå så i flera timmar (över natten), men inget hjälper.
    Väljer jag att göra på det andra sättet via Google Inställningar, "anslut en annan enhet". Så får jag "Hoppsan, något gick fel, försök igen".
    Har kört en "factory reset" på mobilen som kom från service för säkerhets skull ett par gånger. Har även startat upp den utan att lägga till konton, och valt att återställa inställningar för nätverk/blåtand/etc. Har rensat chachen för blåtand, kört factory reset igen.

    Nån som har någon idé på vad jag kan göra?
    Tänkte jag skulle testa med en tredje mobil i kväll, så kanske jag kan se om det är en av S6'orna som är problemet.
    Är ju lite nojjig över mobilen som varit på service, det kan ju ha gått sönder något mer när batteriet svällde. Men enligt servicestället så har de kört test och fått Ok.
     
  2. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    410

    MINA ENHETER

    Varit i kontakt med servicestället som genast skickade ut en fraktsedel, utan problem.
    Skönt när man slipper bråka, gillar verkligen vettiga "företag".

    ----------------------
    Edit: Har fått tillbaka mobilen från service och de har bytt mainboard nu också. Fungerade uta problem.
     
    Last edited: 10 feb 2017