Kopiera internt minne till pc

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Challe18, 24 jun 2018.

  1. Challe18

    Challe18 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Försöker kopiera det interna minnet till datorn för att försöka hitta bilder och videos som försvunnit när jag flashat telefonen. Använder denna guide: Internal storage recovery | How to recover data from Android phone internal memory
    Det beskrivs här hur man kopierar en specifik partition men jag vill kopiera hela minnet. Någon här som har koll på kommandona? Tack på förhand och för ett bra forum!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tag den största partitionen bara, det är data-partitionen. Övriga partitioner används inte för lagring av användardata, så det bör inte vara något problem.

    Det stora problemet är väl snarare att informationen sannolikt sparats krypterad beroende på Android-version, och när du flashat om/formaterat om har krypteringsnycklarna skrivits över, så även om du kan återskapa någon information är den förmodligen oläsbar. Men du körde kanske okrypterat? Det går ju att inaktivera krypteringen även om det är aktiverat som standard sedan ~Android 6.0. Vissa ROM:ar som inte kommer från tillverkarna har krypteringen inaktiverad ibland, så det beror lite på vad du körde med när du flasha.
     
    Last edited: 24 jun 2018