Kopiera kontakter till SIM-kortet?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av andreas81, 21 maj 2010.

  1. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har tänkt ta mig i kragen idag och se till att skicka in min lur till verkstad för rengöring av dammet som kommit in bakom displayen. Dock ska jag använda en annan telefon under tiden, varför jag har behov av att flytta över alla kontakter, som just nu är sparade i telefonen, till SIM-kortet. Tanken är sen att jag helt enkelt flyttar tillbaka dem till telefonen, om den skulle blivit fabriksåterställd (som det tydligen var risk för).

    Så frågan är då bara, hur gör jag detta? Inne i People appen så kan man ju välja export/import, men de alternativen jag får upp då visar att jag endast kan importera från SIM-kortet, inte exportera? Sedan kan jag visst exportera till SD-kortet, vilket ju är bra som extra åtgärd, men inte hjälper mycket med att ha tillgång till mina kontakter i den temporära telefonen.

    Så, är det någon som vet hur jag ska bära mig åt för att kopiera alla kontakter från telefon, till SIM-kort?

    // Andreas
     
  2. jered

    jered Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exportera till SD kort eller synca med någon pc-programvara. Synka sen din andra telefon med kortet el pc-programvaran.
    SIMkorten har sällan plats för alla nummer man vill ha, liksom att de sparar Anders Anderssons hemnr, mobil och kontorsnr som 3 separata poster, inte en post med 3 nummer..
     
  3. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, det vore ett tillvägagångssätt, men den gamla luren jag ska använda ist'ället är en 3år gammal samsung :P Skitsamma, får klara mig utan telefonboken tills jag får tillbaka min desire, tack ändå.

    // Andreas