Fråga: Koppla in usb- mus och tangentbord samt dvi skärm samtidigt.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MartinAsplund, 1 jul 2012.

  1. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder, kan jag koppla in usb- mus och tangentbord samt dvi skärm med en fördelningskabel? Finns någon sådan kabel att köpa och kommer det att fungera? Var kan jag i så fall köpa denna kabel? länk någon?

    Självklart ska laddning också vara möjligt samtidigt. Bra vore även om dvi kabeln på nåt sätt gick att ta lös och använda separat för att koppla in i hdmi/dvi skärm.

    Edit.
    Jag kom på nu att det enklaste kanske är en usb-hubb. I hubben kopplar man in en usb -> hdmi kabel och i den en hdmi -> dvi adapter/kabel. Dock är jag osäker på om det går att ladda genom hubben. Kanske bättre om hubben har en extra micro-usb kabel (hona) där man kopplar in sin vanliga laddare.

    Finns det möjligtvis kanske hubbar med en micro-usb och 3-4 vanliga usb-kontakter för mobiler så vore det schysst :)
     
    Last edited: 2 jul 2012
  2. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ingen som vet något?
     
  3. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    micro-USB till HDMI-adaptern måste du ansluta direkt i mobilens micro USB-uttag. Eftersom den inte använder USB-protokollet så går det inte heller att ha en USB-hubb i mellan.

    Vad jag vet så går det inte att använda HDMI-adapter samtidigt som man ansluter ett USB-tangentbord, såvida man inte har en mobil med flera USB-utgångar.

    Alternativet är att använda ett bluetoothtangentbord och mus.
     
  4. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Finns inte usb -> hdmi, finns dock usbgrafikkort med hdmi. Men det kommer aldrig att fungera tillsammans med en mobil.

    Varför tittar du inte på BT-tangentbord och kanske kör htc medialink för bilden alt en microusb-hdmi adapter sedan ev adapter till dvi om du nu ville ha det.
     
  5. InfectedSoap

    InfectedSoap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Enda alternativet som jag kan se det är att koppla MHL (USB) direkt in i skärmen och sedan använda bluetooth mus och tangentbord. MHL används egentligen bara till HDMI och det finns blandade resultat för de som försökt med HDMI -> DVI efter det (de flesta adaptrarna funkade inte). Så om din skärm inte klarar HDMI så kan det vara kört redan där.

    Det finns ett par mobiler med "lapdocks" men de har alla dubbla kontakter då en används som USB medan den andra används som MHL till HDMI. Här är dock ett liknande koncept till One X men jag är rätt säker på att tangentbordet och trackpaden ansluts via bluetooth: http://clamcase.com/clambook-android-and-iphone-laptop-dock.html