Koppla telefon till tablet för musik?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nidhögg, 24 jul 2012.

1. Nidhögg

Nidhögg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo!
    Har en bilrelaterad android-fråga..
    Håller på och letar en nyare bil för tillfället, och har börjat fundera på hur jag ska göra med stereon..
    Jag har börjat konvertera hela min musik-samling till FLAC, men jag har inte hittat en enda stereo till bilen som kan spela detta format.
    Dessutom är jag lite sugen på att få in navigation på ett smidigare sätt än en extern gps i en hållare.
    Så jag är inne på att helt enkelt köpa en tablet till bilen.

Till den modellen jag letar till så har jag hittat en kille som kan göra plast så det passar in i inredningen, tableten kommer alltså sitta inkopplad permanent. Sedan är min idé att dra usb-kabel till mittenkonsolen för att spela musik.
    Från tableten ska det gå en aux-kabel till original-stereon (som ska flyttas bak i kofferten för att inte förlora övriga ljud som backsensor, varningsljud etc).
    Gör jag på detta vis så slipper jag bry mig om att hålla på med slutsteg/förstärkare etc, jag köper bara två extra kontaktstycken (en hona och hane), likadana som sitter i original-stereon, och skarvar för att få längre kablar så de räcker till kofferten.
    Då kan jag även återställa till original senare, bara flytta tillbaka stereon.

Min fråga är nu:
    Kan jag koppla in en usb-kabel till tableten (med hona i ena änden som sitter i mittkonsolen) och sedan koppla in ett usb-minne för att spela musik ifrån?
    Och, nästan ännu viktigare, kan jag koppla in min andra android-telefon (Xperia Ray) till tableten för att spela musik ifrån i masslagringsläge?

Anledningen till att jag frågar är för att jag har 32 gb minneskort i mobilen, och använder den som musikspelare frekvent på jobbet, så därför skulle jag helst kunna koppla in mobilen direkt till tableten för att spela musik, och ladda samtidigt.

Går det med standard usb-kabel, eller måste man ha OTG-kabel?

Är jag helt fel ute när jag tror att detta kommer funka med Android 4.0´s USB Host Mode?

Tableten jag funderar på är en Samsung Galaxy Tab 2 (eller något liknande).