Fråga: Koppla till tv:n?

Diskussion i 'Sony' startad av TommyTS, 1 sept 2014.

  1. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Som frågan lyder, hur kopplar man denna pjäs för streaming via Netflix, tv4 appen osv till tv:n?
    Behöver jag ha en speciell tv eller går det bra med en äldre?

    Är i tankarna att införskaffa den om det funkar, någon som vet?
    Tacksam för svar :)
     
  2. jotunhammer

    jotunhammer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror du behöver koppla den via nyare tv som har wifi eller som jag gör, via min xbox som den i sin tur är kopplad till wifi
     
  3. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Med en chromecast (~300:-) kopplad till din TV (hdmi) kan du se på netflix, viaplay mm. Jag tror du behöver wifi. Det finns en dedikerat tråd om chromecast här på forumet, kolla i tv och mediaenheter eller vad avdelningen nu heter.

    Hdmi-anslutning tror jag inte finns på s.k tjock-tv. Inte alla appar har stöd för chromecast men läs på i tråden jag nämnde.

    Z2 har stöd för miracast men det kan jag ingenting om
    http://userguide.sonymobile.com/ref...oduct=xperia-z2-tablet#!Screen-mirroring.html

    Skickat från min SGP521 via Tapatalk
     
  4. `Jonas`

    `Jonas` Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tja , man kan spegla bilden från surfplattan till tv om du använder dig av en mhl adapter och en hdmi kabel , laddare . först kopplar du ström till mhl adapter sen kopplar du in en hdmi kabel från adaptern till tv , till sist sätter du in adaptern i surfplattan . finns andra sätt med att spegla bilden , men tycker denna metod är bäst för du kan vara på wifi och se på netflix medans enheten laddas :D
     
  5. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med mhl och hdmi.

    Däremot kan jag säga att man om man använder chromecast kan man välja att spegla skärmbilden (på Nexus och några andra tillverkare (inte Sony) eller att, i appar, exempelvis netflix, "skicka" videoströmmen till chromecasten. Den visas då inte på paddan som är ledig för annat. Jag antar att den borde dra mindre ström då eftersom ingen grafik måste processas samtidigt som videoströmmen inte ens går via paddan. Paddan skulle kunna ses som en fjärrkontroll egentligen. Sen går det ju fint att ladda eftersom micro-usb-uttaget är helt ledigt.

    Ytterligare har ju Z2 ett ladduttag i botten för deras laddställ alternativt nån av de urusla magnetkablarna som säljs på ebay osv. Som en parentes
     
  6. Falkz

    Falkz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har mhl adapter från kjell men får svart kant på sidan av bilden! någon som vet om det går att få bort ?
    har ändrat inställningarna till 100% på förstoringen.
     
  7. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kan bero på att upplösning på är 1900x1200 och inte 1900x1080 som TV troligen har.
     
    Falkz gillar detta.