kopplar ned wifi

Diskussion i 'Desire S' startad av lindath2, 8 sept 2011.

  1. lindath2

    lindath2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min nya HTC igår, den kan inte ansluta till mitt trådlösa nätverk. Har en Iphone 3 sen tidigare, den kopplar upp sig utan problem, laptopen med. Men på HTCn står det: skannar, ansluter, kopplar från...skannar ansluter, kopplar från osv. En kompis med en Samsung Galaxy SII har samma problem hemma hos oss. Är det något med routern som gör det? Kan den inte kommunicera med nyare mobiler, kan jag ändra någon inställning för att få det att fungera? Eller är det mobilen som det är fel på?
     
  2. gorgias

    gorgias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har du dubbelkollat att du slagit in rätt lösenord i mobilen? Det brukar yttra sig på det viset.
     
  3. lindath2

    lindath2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja jag har trippelkollat det, "glömt" nätverket och lagt till det igen. Det hjälper inte.
     
  4. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Vilken kanal kör du wifi på? Har för mig att du måste ha en kanal under 13 eller 11...

    // Freddan
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Du kör inga mixed lägen som den inte klarar av ex N om jag inte minns helt fel?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  6. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Desire S stöder N-standarden också, så där bör inte problemet ligga.
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Ah, sorry. Kan inte mer :(. Tänkte kanske lite dumt att det är som på min vanliga desire.
     
  8. Bones

    Bones Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    WiFi-problem och smartphones är ganska vanliga. Leder ofta till mycket frustration.

    Det finns en App som heter WiFI Analyzer. Ladda ner det och undersök vilka kanaler som är mest använda och vilka som är "lediga". Överhörning pga. många WiFi-routrar i närheten kan vara ett problem.

    Konsultera manualen till din router och välj den kanal där det är minst trafik.

    Kolla också om det finns firmware-uppdateringar till din router. Kan göra stor skillnad!

    Har du möjlighet, kolla att telefonen faktiskt fungerar med WiFI genom att ansluta till ett annat när.