Problem: Krånglande mic!

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av Gustenrocks, 28 jan 2014.

  1. Gustenrocks

    Gustenrocks Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Tjo grabbar, Uppdaterade precis till 4.4.2 och upptäckte då att micen på min telefon är död, det går bra att tala via headset men inte direkt genom telefonen. Folk hör mig inte utan tydligen låter det som att telefonen ligger i torktumlaren. Jag är förstås inte säker på att detta skedde pga/efter uppdateringen men det är först nu jag la märke till det.

    Jag provade lite olika roms när telefonen kom ut men återställde den senare via någon guide på xda, tänker nu att något kanske gått snett? Då jag är en fantastisk novis är det mycket troligt, något som också gör att jag inte vet vart jag ska börja felsöka.

    Är det kernel som styr det där? För den heter ju något med root o grejer, tänker att det kanske bråkar. Jag borde verkligen inte gett mig in på det här. EDIT: Jag antar att det är lika rimligt att det är ett hårdvarufel men min telefon är ganska väl omhändertagen så jag vill gärna inte tro det.

    [​IMG]
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    något kort svar kanske men jag skulle bara återställa telefonen till original och funkade inte det så skulle jag anta att det är fel på hårdvaran.
     
  3. Gustenrocks

    Gustenrocks Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Saken är väl att det är det jag trodde jag gjort. Så nu är det svårt att veta vart jag ska börja.
     
  4. BigJim

    BigJim Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag hade tidigare problem med micen. I mitt fall så var det skit i det lilla hålet brevid usb uttaget. Stängde av telefonen och rengjorde med en tunn synål i hålet nog säkrare om du rengör med något som inte är i metall
     
  5. Gustenrocks

    Gustenrocks Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Mitt problem löste sig själv efter några omstarter konstigt nog. Tackar för tipset och ska kolla på det med dock!

    Har även ett nytt "problem" som även skulle kunna vara orsaken till mic-problemet innan med. När jag talar i telefon via headset och börjar lyssna på musik via headset igen så är micen ändå igång, om jag blåser i den så brusar det osv, knepigt, även det löser sig bara med omstart...
     
  6. Henrik.p

    Henrik.p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, äntligen någon som har samma problem som jag, ska testa starta om mobilen innan jag ringen någon eller ska lyssna på musik nästa gång.

    Sjukt störade att inte en jota hör vad jag säger, headset eller inte numera.